Recept | 3 x razendsnel havermoutontbijt | Chapter2.nl

We weten allemaal hoe moeilijk het is om na een lange vakantie weer terug te komen in een goed ritme. Vooral als je net als ik weer begint met werk/studie/stage terwijl veel vrienden om je heen nog vakantie hebben, is dit een hele opgave. Je hebt dan natuurlijk geen zin om veel tijd aan je ontbijt te besteden, maar je wilt wel gezond leven (toch?). Vandaag de oplossing in de vorm van drie havermoutrecepten, allemaal bereid op een andere manier.

1. Havermout met kokend water
Een goede tip die ik leerde van Ivana: doe havermout in een kom (+ alle ingrediënten die je wilt toevoegen: vers fruit, chiazaad, lijnzaad etc.), kook water in de waterkoker, giet het hete water over de havermout heen en roer het even om. Zo heb je heel easy en heel snel een warm havermoutpapje. Ik doe dit zelf weleens als ik echt geen tijd heb, maar wel zin heb in een warm ontbijt. Mijn voorkeur gaat toch meer naar een havermoutpap met melk, dat geeft net wat meer smaak aan je ontbijt.

2. Overnight oats
Een bekende variant. Je maakt je ontbijt de dag van te voren klaar. Alle ingrediënten in een kom (exclusief het verse fruit), melk naar keuze (bv. amandelmelk of kokosmelk) erbij gieten, door elkaar roeren en een nachtje in de koelkast laten staan. De volgende dag staat je ontbijt al voor je klaar. Hoe ideaal is dat!? Je kunt er vervolgens nog wat fruit doorheen roeren (aardbeien, blauwe bessen, banaan, mango. Basically whatever you like!). Vervolgens kun je aan je ontbijt beginnen. Persoonlijk vind ik het ideaal dat je je bed uit kunt rollen en meteen aan je ontbijt kunt beginnen. Op deze manier word ik altijd rustig aan wakker. Het enige nadeel aan overnight oats vind ik dat mijn ontbijt zo koud is. Ik eet havermout het liefst warm.

3. In de magnetron
Als ik een magnetron had, maakte ik dit waarschijnlijk elke dag (of in ieder geval erg vaak). Ik vind dit persoonlijke de lekkerste variant. Als ik havermout maak zoals ik het wil, moet ik altijd melk koken in een pannetje en daarna de havermout laten meekoken en wachten tot het een echte havermoutpap wordt. In de magnetron is dit natuurlijk 10 x zo makkelijk te doen. Doe melk en havermout in een kom, zet voor twee minuten op vol vermogen in de magnetron, et voilà! Je havermoutpap is klaar, lekker warm en jij bent in no time klaar om te eten.

Hoe maak jij het liefst je havermout klaar?

3 thoughts on “Recept | 3 x razendsnel havermoutontbijt | Chapter2.nl

  1. Pingback: Met deze ontbijtjes begin je de dag áltijd goed! | Chapter 2

Geef een reactie

