Lieve Paula #4 | Wederom te laat

Elke weken schrijven wij elkaar een digitale brief. Deze week: een brief van Anna aan Paula (eindelijk).

Lieve Paula,

Ik weet het. Ik loop achter. En al mijn artikelen komen een paar uur – of soms zelfs een dag – te laat online. Shame on me! Ik beloof jou (en de volgers) bij deze plechtig dat ik vanaf augustus weer helemaal terug ben. Ik krijg het laaiend druk, maar dat is goed. Dat heb ik nodig. En vandaag vertel ik je waarom.

Het is vakantie! Waarom wil je het druk hebben, zul je misschien denken. Dat zit zo. Ik kan niet tot rust komen, ik wil het druk hebben. Dit heeft uiteraard twee kanten, want als ik het kneitertje druk heb, word ik overspoeld door stress en gedachten als ‘oh, gaat dit wel goed komen?’ Zoals je weet: ja, het komt altijd goed. Hoe dan ook. In tegenstelling tot die drukte, heb ik nu bijna een maand (!) niks gedaan. Zo nu en dan schreef ik een artikeltje, maar ik raakte het besef van dagen kwijt en wist niet meer wat ik voor wanneer had gepland.

En hoewel ik dus helemaal niets zat te doen, kon ik niet tot rust komen. Ik wist tot voor kort nog niet eens waar ik zou gaan wonen, laat staan dat ik weet wat me te wachten staat als ik op 3 augustus de redactie van Wendy Online binnen loop. Ik krijg er de kriebels van. Ik sta aan de voet van een fantastisch avontuur. Enerzijds ONTZETTEND GAAF, anderzijds wil ik keihard wegrennen. En dat heb ik dus gedaan (niet letterlijk, natuurlijk, want ik houd niet van rennen). Ik liet mezelf meevaren in een tal van series, wat boeken en bezocht zoveel mogelijk steden om maar even ‘weg’ te zijn.

Maandag ga ik vijf dagen naar Polen (Gdansk). Ontzettend veel zin in. Lekker stedentrippen – zo’n vakantie waar je moe van wordt. Ik heb dat nodig, voor dat gevoel van ‘ik heb vandaag iets gedaan’.  De maandag na komende maandag zit ik nu op mijn eerste stagedag. En vanaf dan komt het allemaal goed. Ik zal een normaal ritme hebben, ik zal op tijd opstaan, gezond leven, hard werken en gelukkig zijn. En daarom heb ik drukte nodig. Omdat ik anders moedeloos wordt. Moe van mezelf, moe van het niets doen en moe van het leven. En dat is voor niemand goed.

Liefs,

Anna.

3 thoughts on “Lieve Paula #4 | Wederom te laat

Geef een reactie

