Recept | Pastasalade voor bij de barbecue | Chapter2.nl

Vandaag heb ik een simpele, maar lekkere pastasalade voor jullie. Ideaal voor bij de barbecue of als hoofdgerecht in de zomer. Snel klaar en makkelijk te bereiden, zoals jullie van me gewend zijn.

Wat heb je nodig?

De basis bestaat uit volkoren pasta met tonijn en appel (ja, dat is echt heel lekker samen). Daarna kun je praktisch alles toevoegen waar je zin in hebt. In mijn variant zit het volgende:
– volkorenpasta
– cherrytomaatjes
– komkommer
– appel
– tonijn
– tuinboontjes
– zachte geitenkaas
– puntpaprika

IMG_3937

Wat je doet is eigenlijk heel simpel. Je kookt de pasta en snijd ondertussen de rest van de ingrediënten snijd je in stukjes. Meng alles et voilà! Je salade is klaar. Ja, zo simpel kan het zijn. Wat inspiratie is toch best fijn zo nu en dan. Ik merk altijd dat ik nooit echt goed weet wat ik nu door mijn pastasalade wil doen. De combo tonijn en appel ontdekte ik samen met mijn huisgenootje en sindsdien ben ik fan.

Houd je nu niet van barbecuen of ben je vegetariër, maar wil je toch graag mee doen? Dan volgen hier nog wat gratis tips.

1. Wikkel een (zoete) aardappel in aluminiumfolie en leg hem op de barbecue. Even insnijden van te voren, goed in de gaten houden en als het goed is gaart ie dan door de hitte van de barbecue.

2. Snijd groenten (tomaat, courgette, paprika e.d.) in grote stukken en grill ze op de barbecue.

3. Houd je wel van vis? Wikkel dan een visfilet in folie en laat garen op de barbecue.

Heb jij ook tips? Deel ze met elkaar!

3 thoughts on “Recept | Pastasalade voor bij de barbecue | Chapter2.nl

Geef een reactie

