Anna’s Diary #3 | van Limburg naar Drenthe | Chapter2.nl

Hello there! Hier ben ik weer. Het heeft een tijdje geduurd, maar vanaf nu kun je weer blogberichten van mij verwachten. Echt, ik beloof het. Te beginnen met een recap van de afgelopen week. Let’s go!

Deze vakantie is één grote waas. Ik weet niet goed welke dag het is of wat ik wanneer gedaan heb. Niet dat dat erg is natuurlijk, heerlijk juist. Het maakte het wel extra moeilijk om terug te halen welke uitstapjes bij deze week hoorden. Een blik in mijn fotobibliotheek loste dat meteen op. Toch best een leuke tijd met al die technologische snufjes, vind je niet? Alles is mogelijk.

Maandag
Op maandag bezocht ik samen met mijn ouders, broer en vriend de brouwerij van Gulpener bier. Ons appartement bevond zich namelijk dichtbij het plaatsje Gulpen (hier komt het bier vandaan). Na een uitgebreide rondleiding mochten we verschillende soorten bier proeven. Een geslaagd uitje dat ik zeker kan aanraden. Waar je ook bent, er is bijna overal wel een plaatselijke bier- of wijn- of kaasproeverij. Neem meteen een plaatselijk biertje, wijntje of kaasje mee als souvenir. Gratis tip. Zo.

Dinsdag
Dinsdag bezocht ik samen met Thijs de stad Luik/Liege in België. Deze stad heeft sinds een paar jaar een gigantisch station, maar echt. In Luik kun je verrassend leuk shoppen, idioot veel kathedralen bezoeken en natuurlijk de lekkerste Luikse wafels eten. Hier komen ze immers vandaan (zeggen ze).

IMG_3813

Het station in Luik

IMG_3814

Met Thijs in Luik

Woensdag
Woensdag was een wandeldagje. Want: je kunt Limburg niet verlaten voordat je meer dan eens door de bergen hebt gewandeld. Inwoners van Zuid-Limburg noemen het zelf maar heuvels of zelfs heuveltjes, maar het zijn echt bergen. Echt, echt, echt. Hier op het platteland zijn wij natuurlijk niets gewend.

In Gulpen bevind zich het LOWA Test Center. Hier kun je zelf berg- of wandelschoenen van LOWA uitkiezen om ze vervolgens te testen in de bergen. Tevens een aanrader.

Donderdag
De dag van vertrek. Thijs & ik bezochten ’s ochtends Maastricht, hebben heerlijk aan het Vrijthof gezeten en wat verjaardagscadeautjes gescoord. Daarna snel inpakken, een hapje eten en in de auto richting het noorden. Het is zo vreemd om het landschap te zien veranderen. Je rijdt zomaar de bergen weer uit, dwars door alle platte weilanden. Met de trein is het wel zo’n 4 á 5 uur reizen. Met de auto waren we maar 3 uur onderweg (exclusief de tussenstop). Ik vind het nog steeds bijzonder dat je binnen een paar uur in zo’n ander gebied kan zijn. Het is nog steeds Nederland, maar toch is het buitenland. Iedereen moet van mij op vakantie in eigen land. In ieder geval één keer.

IMG_3831

Met Thijs in the middle of nowhere van Zuid-Limburg

Vrijdag
De dag dat mijn broertje 18 werd. We hebben vrij weinig gedaan, behalve: taart eten, feest vieren, biertjes drinken, zijn nieuwe PS4 installeren en de hele avond buiten in de tuin zitten. Oh ja, ik ben vrijdag ook weer begonnen met het monteren van filmpjes. Had ik heerlijk lang uitgesteld. Moest er toch weer even inkomen als schrijvend journalist.

Zaterdag & Zondag
Zaterdag, zaterdag, wat heb ik ook alweer gedaan? Ja, zoals jullie van mij gewend zijn heb ik dit weekend weer vrij weinig gedaan. Dat is ook goed, want ik heb vakantie. Het hoort er wel een beetje bij. Zaterdagavond heb ik samen met Thijs, Daan & Jente de hele avond buiten gezeten. We maakten ons eigen vuurtje en bakten heel primitief onze eigen afbakbroodjes. Klinkt spannender dan het was. Gezellig was het wel.

Zondag had ik nog even ruzie met YouTube, want ons filmpje was niet geüpload. Heel irritant allemaal, uiteindelijk kwam het toch nog goed en kwam het filmpje niet ’s ochtends maar ’s middags online. En dat is ook de reden waarom deze diary pas vandaag (maandag) online komt. Het is er allemaal een beetje bij ingeschoten. Sorry lieverds, ik maak het goed!

Wat hebben jullie afgelopen week gedaan?

3 thoughts on “Anna’s Diary #3 | van Limburg naar Drenthe | Chapter2.nl

Geef een reactie

