Paula’s Diary #3 | Vakantie op Terschelling

Afgelopen week was ik op vakantie op Terschelling. Ik fietste meer dan ooit, lag op het strand en wandelde door de mooie straatjes op West. Hartstikke fijn, zo’n weekje weg (en ook nog zo dichtbij!). De foto’s van deze week zie je in deze blogpost.

MAANDAG

20150706_114659

Met de fietsen die we gehuurd hadden gingen we naar West-Terschelling om te winkelen. Dat was nog best een stukje rijden (inclusief heuvels die heel stijl omhoog liepen). De mooie omgeving maakte wel een hoop goed, we fietsen namelijk door de duinen en door het bos. Zo leuk! 🙂 In West gingen we een beetje shoppen, boodschappen doen en daarna terug naar de camping. Na het eten bleven we nog even buiten zitten en toen dook ik mijn slaapzak in. We sliepen in een tent en het was die nacht echt ijskoud. Brr. Het was trouwens de eerste keer kamperen ooit voor mij, maar ik weet nu al dat ik nooit meer in een tent wil slapen. Het kan zo koud zijn! Verder was het wel heel gezellig hoor.

20150706_121402

Lunchtime! 🙂

IMG_20150705_204808

Bij zee kijken ’s avonds.

DINSDAG

20150705_203502

Dinsdag was het nog niet zo warm, maar wel gewoon lekker weer (20 graden geloof ik). We gingen even lopen op het strand van Midsland aan Zee. En ik ging uiteraard even pootjebaden in zee, ik kon het niet laten. Het water was wel ijskoud, maar het was lekker om even een stukje door het water te lopen.

20150707_134654

En toen ging het opeens een beetje regenen. Meh! Dan maar bij de strandtent cappuccino drinken. Ook leuk.

WOENSDAG

IMG_20150708_135244

Woensdag was zooo leuk. We gingen naar de pluktuin tussen Hoorn en Oosterend. Daar wilde ik heel graag heen. Mijn nicht die vaak op Terschelling komt plaatst namelijk wel eens foto’s op Facebook hiervan en het ziet er elke keer zo leuk uit. Daarom wilde ik ook gaan. En omdat je bloemen en fruit kan plukken, natuurlijk. Hierboven zie je het bloemenveld waar je o,a, korenbloemen, dille en andere dingen kon plukken.

IMG_20150708_135329

Pretty! ❤

20150708_140504

We plukten aardbeien en rode besjes. Het is trouwens elke maand verschillend wat je kunt plukken qua fruit. Aardbeien kan je in de zomer plukken en rode bessen ook, maar blauwe bessen kan je bijvoorbeeld pas in augustus plukken.

IMG_20150708_132546

Je kunt wat eten en drinken in de pluktuin. Zo leuk. De cranberry muffin was de lekkerste muffin die ik ooit heb gegeten, serieus. Als je ook op Terschelling bent moet je deze proberen!

DONDERDAG

20150709_141055

Donderdag deed ik niet zo veel. Beetje fietsen, lopen en bij het uitkijkpunten kijken in Hee, vlakbij de camping. Een heel relaxt dagje, dat mag ook wel een in de vakantie.

20150709_141235

Prachtig uitzicht over de duinen 🙂

VRIJDAG

20150710_122437

Het was nog fris op vrijdag, dus ons idee om naar het strand te gaan verschoven we naar zaterdag. Vrijdag ging ik naar het natuurmuseum (inclusief zeeaquarium) in West. Dat was heel interessant. Je leert veel over het eiland, bijvoorbeeld wanneer het vloed wordt op zee. Dat was leuk. Er stonden ook veel opgezette dieren. Wel een beetje eng, maar bijzonder om te zien. Dit hert vond ik wel zielig hoor.

20150705_201952

Lekker fietsen. De fiets die ik had was echt heel fijn. Ik wilde ‘m wel mee naar huis nemen als dat kon, haha.

20150710_182028

We maakten zelf wat salade en een kipburger als avondeten. Njum!

20150710_215807

Mooie lucht ’s avonds.

ZATERDAG

20150711_164843

Yes, zaterdag was het mooi weer! Eerst gingen we langs de supermarkt en de drogist in Midsland. Bij de drogist verkopen ze Barry M, had ik gelezen op internet. Daar moest ik dus echt even langs. Normaal kun je dat alleen in Engeland kopen of online bestellen namelijk. Ik kocht deze lipstick en nog een rode nagellak.

IMG_20150711_172136

Strand Midsland aan Zee ❤

20150711_185112

Onze laatste volle dag dus we gingen uit eten bij Storm in West. Heel betaalbaar en goed eten. Ik at hier kipsate met salade en patat.

ZONDAG

20150712_120530

Om half een gingen we met de boot naar huis. En nu zit ik hier, op mijn eigen kamer, met mijn eigen bed en eigen spullen. De vakantie op Terschelling is voorbij gevlogen. Het was onwijs leuk, maar ik ben ook wel blij om weer thuis te zijn. Zeker omdat ik vanavond weer in mijn eigen bed kan slapen en niet in een slaapzak hoef, haha (wat een luxe!).

Dat was mijn diary, tot de volgende!

6 thoughts on “Paula’s Diary #3 | Vakantie op Terschelling

    • Ja wel zielig hoor. Vooral dat hert vond ik echt een beetje naar om te zien. Maar goed, ze zetten de dieren geloof ik op als ze al dood zijn (niet dat ze ze afschieten, dat zou nog erger zijn). En ja: het is koud om te kamperen in Nederland. In een warmer land is het vast een stuk minder erg om te kamperen, haha. 😉

  1. Pingback: Anna & Paula beantwoorden al jouw vragen | Chapter 2

  2. Pingback: De hotspots van Terschelling | Chapter 2

Geef een reactie

