Anna’s Diary #2 | Hittegolf & op vakantie | Chapter2.nl

Elke week schrijft één van ons een dagboek van de week. Deze week: Anna’s avonturen tijdens de hittegolf.

Maandag
De eerste dag van deze hete week was nog behoorlijk aangenaam. Vandaag ben ik samen met mijn zusje naar mijn kamer in Groningen gegaan om alle laatste spullen in dozen te pakken. Dit was nog een aardige klus, aangezien mijn raam alle zon vangt die hij maar kan vinden. En dat was die dag behoorlijk wat. Toen we eindelijk klaar waren, zochten we snel het centrum van Groningen op en scoorden we een heerlijk terrasje samen met ons nichtje. Daarna bleef de rest van het centrum ook niet onveilig en kocht ik een nieuwe witte skinny jeans (yup, I know, niet heel geschikt voor deze dagen, maar wel mooi voor later + hij was in de sale, dus ik kon hem echt niet laten hangen).

Dinsdag
Vandaag heb ik alle spullen die ik maandag had ingepakt verhuisd. Nadat we dit in een razendsnel tempo hadden gedaan, ging ik met het zweet nog op mijn voorhoofd langs de makelaar. Charming! De rest van de dag heb ik vooral genoten van het lekkere weer. Ik ben dezer dagen extreem goed geworden in niks doen.

Woensdag
Aanvankelijk was het plan om vandaag verder te gaan met het bezoeken van steden. Aangezien er allerlei weeralarmen en hitteplannen gaande waren, hebben we dit toch last-minute afgeblazen. En daar ben ik erg, erg blij mee. Ik weet niet of ik dit overleefd had.

Wel heb ik nog heerlijk op het terras gezeten met mijn vriend en zijn broertje en vond er een mini watergevecht plaats. In de schaduw was dit een prima dagje.

Donderdag
Donderdag besloot ik gewoon binnen te blijven. Mijn huid is ook niet heel erg fan van de zon (aka zonneallergie), dus even wat anders doen dan zonnen leek een goede optie. En dat was het ook wel. Ik heb gemonteerd, geschreven en lekker series gekeken (moet ook gebeuren). Ik ben onlangs begonnen met het kijken van The Vampire Diaries (ja, ik weet het, ik begin een beetje laat). Inmiddels ben ik hooked. Ik kan niet meer stoppen met kijken. En als het buiten te warm werd, ging ik gewoon naar binnen.
’s Avonds was de diploma-uitreiking van mijn lieve broertje, op wie ik beretrots ben. Van iemand die elke persoon koppelde aan een stad in Nederland tot een docent die zich verkleed had als Napoleon en zijn mentorklas als zijn leger omschreef. De mentoren hadden goed hun best gedaan, dit jaar. Afgezien van de hitte en plakkerige stoeltjes, was het oprecht een leuke avond.

IMG_3584

Vrijdag
Vandaag was de dag van vertrek. Ik ga twee weken met mijn familie naar Zuid-Limburg. Op deze gekke vrijdag moest ik er natuurlijk nog van alles gebeuren. Opruimen, schoonmaken, inpakken. En tussendoor een beetje chillen met mijn nieuwe verslaving (zie hierboven).

De reis naar Limburg verliep erg voorspoedig. We kwamen ’s avonds laat aan in een ontzettend schattig appartementje boven een typisch Limburgs cafétje. Erg warm was het wel, maar dat – pas op, hier komt een cliché, kan de pret niet drukken.

Het weekend
Zaterdag was het natuurlijk vreselijk warm. Ik kan hier niet heel goed tegen en heb dus vrij weinig gedaan. Simpelweg: wachten tot de dag voorbij ging. ’s Avonds koelde het heerlijk af en heb ik ons mini-terrasje omgebouwd tot buitenbioscoop en keek ik samen met mijn zusje voor de honderdste keer Monte Carlo. Ons doel is om hier ooit samen heen te gaan.

Zondag bezochten we – lekker toeristisch – de drielandenpunt in Vaals. Verder geniet ik tijdens deze vakantie vooral van de rust. Lekker boekjes lezen, spelletjes doen, films kijken, omgeving verkennen.

Wat is jullie hoogtepunt van afgelopen week?

One thought on “Anna’s Diary #2 | Hittegolf & op vakantie | Chapter2.nl

Geef een reactie

