ns trein hittegolf

Lieve Anna #4 | Hittegolf in de trein

Elke week schrijven we een brief aan elkaar, deze week: een brief van Paula aan Anna.

Lieve Anna,

Wat is het ongelofelijk warm he? Ik dacht afgelopen woensdag echt dat ik het niet meer aan kon. Ik moest namelijk langs mijn stage in Amsterdam, zoals je weet. De heenreis kon ik nog wel aan, maar terug was een drama. Eerst stond ik op Amsterdam Centraal te wachten waar het 35 graden was. Ja, echt waar. En daar stond ik dan tussen al die mensen in. Met een fris Starbucksdrankje in mijn hand, dat dan weer wel. Ik was blij toen de trein kwam en ik in kon stappen, maar het hittegolfdrama was nog niet afgelopen. Nee, het was pas net begonnen.

Heerlijk, dacht ik. Eindelijk de trein in. Daar is airco. Nou, nee dus. Op weg van Amsterdam naar Amersfoort zat ik namelijk in een internationale trein (die dan verder gaat naar Duitsland) waar er problemen waren met de airco. Kinderen jammerden tegen hun moeders, toeristen vielen in slaap met hun koffers naast zich en ik zat er midden in. Met zweetdruppels op mijn voorhoofd. De ergste treinreis ooit, dacht ik.

Even overstappen in Amersfoort, eindelijk een trein in waar wel airco zou zijn. Dat dacht ik dus weer verkeerd. Dat ‘even overstappen’ werd zo’n half uur wachten (maar ik haalde wel pasta bij Julia’s, dat maakte me wat vrolijker). En toen er eindelijk een trein kwam naar Zwolle bleek het een stoptrein te zijn, die dus echt bij ieder mini-dorp stopte. Een hel. En het ergste: er was weer geen airco. Ik verlangde zelfs terug naar de vorige trein, hoe erg die ook was, omdat ik daar alleen kon zitten. Nu zat ik in een vierzits met groene bankjes. Voor me twee mensen die ongemakkelijk naar buiten staarden. Oh ja, om het nog ongemakkelijker te maken: er was amper beenruimte waardoor ik met de man tegenover me bijna een beenbotsing maakte. Vet leuk. En nee, hij was helaas geen look-a-like van Ed Westwick of Ian Harding. Anders had ik die beenbotsing niet erg gevonden, dat snap je! ๐Ÿ˜‰

Ik was zo blij toen ik in Zwolle was en in de trein naar huis stapte. Oh my. De airco in deze trein deed het wel, en hoe. De koude lucht stroomde langs me heen. Heerlijk! De komende dagen breng ik gewoon door in huis, denk ik. Het is zo warm buiten dat ik het echt niet aankan. Hoe overleef jij die hittegolf eigenlijk? ๐Ÿ™‚ Ik drink heel veel water en blijf vooral binnen. Lekker bloggen en filmpjes kijken op YouTube.

Succes met de hitte overleven en alvast een hele fijne vakantie! ๐Ÿ™‚
Liefs van je – ietwat klagende – blogvriendin, Paula


Bronnen foto’s: oneworld.nl, tumblr.com

2 thoughts on “Lieve Anna #4 | Hittegolf in de trein

  1. Pingback: Anna’s Diary #2 | Hittegolf & op vakantie | Chapter2.nl | Chapter 2

Geef een reactie

