Paula’s Diary #2 | Highteaën en hotspots filmen

Anna en ik reisden weer met de trein heel het land af om hotspots te filmen in de hoofdsteden van Nederland deze week. Ook at ik frozen yoghurt, genoot ik van het mooie weer, fietste ik zondag weer door de regen (bleh!) en had ik mijn hightea. Oh ja: en iemand herkende me op een feestje omdat ze me volgde op Instagram. Hilarisch!

MAANDAG

Maandag begon met werken. Ik vond het best spannend om vandaag te gaan omdat ik via de mail had laten weten dat ik vanaf september stop bij mijn werk. Door mijn stage in Amsterdam vanaf september (dat vijf dagen per week is) moet ik namelijk wel stoppen. Anders wordt het echt een overkill aan werken. Gelukkig reageerde iedereen positief. Pfieuw. 😉

Diary 2 (3) Diary 2 (4)

DINSDAG
Zoals jullie hopelijk weten zijn  Anna en ik druk bezig met onze ‘summerseries’. We zijn bezig met het filmen van allerlei leuke hotspots in elke hoofdstad van Nederland. Vandaag stond Den Haag op de planning, een leuke stad. Ik was er al eens een paar keer eerder geweest maar was toen vooral in de grote straten gebleven. Nu gingen we de leuke kleine winkelstraatjes ook in, super leuk. En we waren helemaal in extase toen we de H&M Beauty inliepen. Alles voor 1 euro, oh my god. Ik kocht mascara en een mooie blushkwast. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet meer heb meegenomen, maar goed. En we shopten ook nog even bij Primark, oops!

Op de foto’s zie je de mega lekkere taart die we aten bij Marks&Spencer – zwartebessen taart en chocolade taart. We aten allebei van elk stuk de helft omdat we niet konden kiezen, haha. Later liepen we verder de stad in en kwamen we onder andere bij de Paleistuin. Daar zagen we de bloemen die je hierboven op de foto ziet. Mooi!

Diary 2 (1)

WOENSDAG

Jaaa, woensdag = Pretty Little Liars dag! Er stond weer een nieuwe aflevering online en ik wilde ‘m uiteraard meteen kijken. Dus ontbeet ik terwijl ik PLL keek. Daarna moest ik snel door om Anna op te halen van het station. We filmen op hoog tempo de hotspots in mijn hometown Leeuwarden en gingen toen naar een restaurant toe om te highteaën. Dat had ik geregeld omdat ik mijn verjaardag nog een beetje wilde vieren. Het was echt super leuk samen met Anna en Esther. We kregen drie gangen. Hieronder zie je de eerste gang met zoete hapjes en de tweede met sandwiches. Oh ja, ik schreef hier ook nog een column over.

Diary 2 (5)

Diary 2 (2)

DONDERDAG
Donderdag werd een mega lazy day. We wilden naar Zwolle en Assen om te filmen, maar dat stelden we uit. Dat was ook wel even fijn, zo kon ik even lekker uitrusten. Wat wel vervelend was: ik kreeg een mail van een docent. Samen met een klasgenoot moest ik mijn herkansing nog een keer aanpassen. Blergh, helemaal geen zin in! 😦 Ik ging dus gewoon lekker blogposts schrijven en liet die herkansing even links liggen.

’s Avonds ging ik een kamer kijken in Amsterdam. Het was mijn eerste hospiteeravond ooit. Het was echt heel leuk en de kamer en de huisgenoten waren geweldig. Helaas waren er nog twaalf anderen die de kamer ook wilden hebben. Zo jammer, want ik heb de kamer niet gekregen. 😦

VRIJDAG
Yay! Vrijdag was het heel mooi weer. Anna en ik filmden de hotspots van Zwolle en aten bij een smoothiebar een bakje frozen yoghurt. Heel lekker! Je mocht bij die hotspot trouwens zo veel toppings kiezen als je wilde, echt insane. Ik stond er helemaal versteld van toen de man achter de bar dat zei. Haha. Jullie horen binnenkort wel welke hotspot dat is. Ik koos uiteindelijk voor blauwe bessen, aardbeien en witte crispies op mijn yoghurt. ❤

Diary 2 (6)

’s Avonds maakte ik met klasgenootje Naomi onze herkansing af (again!) en leverden we het in. Nu hopen dat het wel goed is, dan heb ik namelijk mijn stagenorm gehaald. Dat is heel belangrijk om te halen, anders ‘mag’ ik geen stage lopen van school.

ZATERDAG
Ik was op een of andere manier helemaal kapot van gisteren en het rare warme weer vrijdag dat ik het liefst uit wilde slapen. Maar nee, ik had gezegd dat ik wel kon werken voor iemand vandaag dus ik moest vroeg mijn bed uit. Om 08:00 moest ik al beginnen en toen hoorde ik ook nog dat er een collega ziek was. Het eerste uur deed ik dus alles alleen. Maar het ging best goed. Later kwam mijn andere collega nog en er werd iemand gebeld om even te helpen. Gelukkig maar, want alleen is echt niet te doen.

Diary 2 (7)
Ik kon het niet laten bij de Hema om ook iets voor mezelf te kopen..

Na het werk kocht ik een cadeautje bij Hema voor Irene, een vriendin van de middelbare school. ’s Avonds fietste ik de hele stad door (en dat is dus echt wel een half uur!) om bij haar op verjaardag te gaan. Dat was heel leuk. Ik zag nog twee vriendinnen van de middelbare school en praatte met een meisje die ik helemaal niet kende. Zij kende mij van Instagram, daar volgde ze me op. Heel grappig. Ik heb met haar gepraat over blogs en YouTube. Ze volgt bijna alles wat ik ook volg. Een heel leuk gesprek! 😀

ZONDAG
Was het de afgelopen week best mooi weer, nu fietste ik twee (!) keer door de stromende regen. Ik ging namelijk op de fiets naar de stad en naar de Action met mijn zusje. Zij wilde hetzelfde notitieboekje kopen bij Hema als ik en ik wilde langs Action om een geometrische mand te kopen. Hartstikke leuk, maar de regen viel met bakken uit de hemel. We regenden twee keer helemaal nat. Pff. Leuk hoor, in de zomer! Verder was vandaag heerlijk lui, zoals het in zomervakanties hoort te zijn. Oh ja, en stiekem – shopaholic als ik soms ben – kocht ik nog twee hele leuke truitjes bij de H&M. Een lichtroze met zwarte hartjes en een mintkleurige met kleine ananassen. Ik kon het niet weerstaan (en ach: de stufi is weer binnen en ik heb weer salaris, dus dat mag ik best een beetje opmaken toch?).

Volgende week filmen Anna en ik de laatste hotspots, moet ik nog even langs mijn toekomstige stage om kennis te maken en pak ik mijn koffer in voor een week Terschelling. Die week Terschelling zie je dan weer in de diary – over twee weken – als het goed is. Volgende week lees je Anna’s belevenissen. Doei!

4 thoughts on “Paula’s Diary #2 | Highteaën en hotspots filmen

Geef een reactie

