Recept | Zomerse lunchsalade | Chapter2.nl

Maandagmorgen betekent: een recept. Want hoe beter de week te beginnen met een lekker gerecht voor de aankomende week. Vandaag: een zomerse lunchsalade, omdat ik hoop dat de zomer er nu toch eindelijk eens aan komt.

Je ziet het de laatste tijd steeds meer: foodfoto’s op Instagram waarbij de salade niet door elkaar gehutst is, maar de ingrediënten allemaal los op het bord liggen. Ik deed een poging en gooide verschillende groenten en fruit bij elkaar. Je kunt zelf bepalen hoeveel je van alles neemt. Desnoods maak je gewoon nog een portie. Je kunt dit als bijgerecht eten, maar ook als hoofdgerecht. Dat ligt aan je eigen hoeveelheden en eetbehoeften. Let’s get started!

Wat heb je nodig?
– aardbeien
– granaatappelpitjes
– (veld)sla
– komkommer
(- kaas)

IMG_3200

 

Zoals je kunt zien heb ik alle ingrediënten verdeeld over mijn bord. Een hoopje aardbeien, een hoopje komkommers, wat granaatappelpitjes en wat veldsla. In het midden heb ik een hoopje parmezaanse kaas neergelegd omdat ik dat toevallig nog in huis had. Als ik jullie een tip mag geven: doe er feta of mozzarella bij (is veel lekkerder voor een salade).

Je kunt natuurlijk eindeloos variëren en elke fruit of groente toevoegen die je zelf wilt. Ik heb het vandaag op deze manier gedaan, omdat ik deze frisse smaken heerlijk vind samen en omdat het een goede vervanging is van de salades die ik normaal eet (met aardappels of pasta). Wanneer je meer fruit toevoegt en minder koolhydraten (pasta e.d.) heb je een veel voedzamere maaltijd.

Na deze foto heb ik de salade overigens meteen door elkaar gehusseld. Eet toch wat lekkerder. Ik wil altijd van alle ingrediënten een beetje op mijn vork hebben. Alles los eten is ook zo ‘net niks’. Wat vinden jullie van deze trend? Maak jij ook weleens zo je salade klaar? Ik ben er erg benieuwd naar.

Geef een reactie

