Review: MAC Faux | Chapter2.nl

De jaren ’90 zijn al een tijdje weer helemaal hot. Croptops, highwaisted jeans en donkerroze /nude lippen met een lipliner. Het kan allemaal weer. Ik ben zelf niet zo’n fan van de croptops, maar wel van de mooie lipsticks die doen denken aan de nineties. MAC Faux is een van die lipsticks. Kylie Jenner draagt ‘m ook vaak en rockt ‘m als geen ander. Benieuwd naar deze lipstick? Ik review ‘m vandaag voor je. 

MAC 2 MAC 3

Zoals gewoonlijk bij de lipsticks van MAC: de classy zwarte verpakking. I love it!

MAC 1

En dit is Faux. Op het eerste gezicht vond ik het eigenlijk niet zo’n bijzondere kleur. Een beetje saai, gewoon donker roze. Maar dat valt heel erg mee. Het is een lipstick die je lippen beter laat uitkomen. My lips but better, eigenlijk. Net zoals je kan zien op de kiekjes die Kylie Jenner op Instagram post, je lippen zien er gewoon een stuk mooier uit (ongeacht de lipfillers van Kylie). Niet te opvallend, maar ook niet te saai.

MAC 5 MAC 6

Faux is een donker roze kleur, zoals ik al vertelde. Maar het is ook een grauwe kleur die soms zelfs een beetje bruin/taupe lijkt. Erg bijzonder. Als ik foto’s maak van mezelf merk ik ook dat de kleur er soms anders uitziet. Is het op de ene selfie meer roze, de andere keer lijkt het taupe. Op de onderstaande foto’s lijkt de lipstick ook meer taupe, en ziet het er wat grauwer uit dan het in werkelijkheid is.

MAC STASH (10)MAC STASH (5)

Best grauw dus! Toch ben ik wel erg blij met de lipstick. Het is totally nineties en mijn lippen zien er toch iets toffer uit met de lipstick op. De finish van deze lipstick heeft is trouwens satin. Dat betekent dat het een beetje mat is, maar niet zo mat als bijvoorbeeld Please Me en andere kleuren met een matte finish. Dat vind ik fijn, matte lipsticks drogen je lippen namelijk snel uit en laten de velletjes op je lippen ook (te veel) zien. Wat dat betreft is dit de perfecte finish. Niet te creamy waardoor het binnen no-time van je lippen af is, maar ook niet te mat. 🙂

MAC 6 MAC 10

Ja, ik ben wel te spreken over MAC Faux. Het is echt een aanrader. Ik merk bij mezelf dat ik de lipstick snel pak en vaak meeneem in mijn tas omdat het een fijne kleur is die je zo even op je lippen kunt stiften. En de finish: I love it. Misschien wel de fijnste finish die ik tot nu toe heb gehad.

MAC Faux – 19,00 
Online te koop, in sommige Douglas filialen, in de MAC Stores en bij De Bijenkorf

5 thoughts on “Review: MAC Faux | Chapter2.nl

Geef een reactie

