De ongemakken van de sportschool | Column | Chapter2.nl

Drie minuten voor zes. Ik loop de sportschool binnen. De roltrappen zijn nog steeds niet gemaakt (zouden ze het expres doen?), dus mijn eerste work-out is al begonnen. Als ik boven sta, moet ik eerst even bijkomen. Dan zie ik het poortje staan. Oh ja, mijn pasje… Ik graai door mijn tas heen op zoek naar mijn portemonnee. Achter mij vormt zich een rij en één van mijn sportschoenen valt uit mijn tas. Het is weer zo’n dag.

confucius_quote_by_grazzhopper96-d6puc0h

Bron: tumblr.com

Even later sta ik in de kleedkamer. Normaal zoek ik een rustig hoekje op, maar vandaag is het zo druk dat ik midden in de kleedkamer sta. Volgens mij staart iedereen me aan. Ik denk dat zij denken: “zo, die heeft nog heel wat kilo’s te gaan”. Uh ja, hallo, waarom ben ik anders in de sportschool. Dat jullie nu allemaal zo perfect zijn. Ik zucht een keer en ga dan verder met het strikken van mijn veters. Ik kijk in de spiegel. Hm, mijn billen zien er best mooi uit in deze strakke sportlegging, maar WAT IS DAT!? Is dat mijn buik? Is het echt zó erg? Hoe langer ik in de spiegel staar, hoe groter mijn lichaam lijkt te worden. Ik kijk weg en loop de sportschool in.

*pffff* *kuch* *hhhhhh* *hhhhhhhhhhh* Snel zet ik de loopband van 9.5 terug naar 6.5 en begin te wandelen in plaats van te rennen. Ik kijk om me heen, maar zie eigenlijk niets. Mijn bril ligt natuurlijk thuis. Ik zie vrij weinig, maar toch heb ik het idee dat iedereen me aanstaart. “Poe, die heeft ook geen conditie”. NEE, DAT KLOPT! Daarom ben ik hier ook. En jij? Waarom ben jij hier? Zeker om een beetje mooi te zijn en rond te lopen en mensen jaloers te maken en irritant te zijn. Ja, hè. Ja, dat is het.

Een uurtje later sta ik weer in de kleedkamer en heb ik bijna al mijn kleren weer aan. Ik kijk om me heen en zie heel wat bezwete voorhoofden. Er lopen zelfs wat vrouwen rond die net als ik ook geen maatje 34 hebben. Het stelt me gerust. Ik ben niet de enige. En jij ook niet. Je bent nooit de enige. En die sportschool, die heb ik toch maar weer mooi even bezocht. Morgen zal ik wel spierpijn hebben. Ik hoop er stiekem op. Dan is het niet voor niets geweest. 

2 thoughts on “De ongemakken van de sportschool | Column | Chapter2.nl

Geef een reactie

