IMG_2806

Lieve Paula #2 | Guilty Pleasure: GTST

Lieve Paula,

Lekker wegdromen bij de problemen van anderen. Je gek ergeren aan slechte one liners en de plot van het verhaal raden – want zo voorspelbaar is ‘ie wel. Ik houd ervan. En ik weet jij ook. Ik heb het natuurlijk over de ultieme guilty pleasure: Goede Tijden Slechte Tijden.

Afgelopen week kwamen we er samen achter dat we allebei weer begonnen waren met het kijken van deze bijzondere soapserie. Vroeger durfde ik nooit toe te geven dat ik de serie volgde, inmiddels ben ik er bijna (nog net niet) trots op.

Zo nu en dan heb je een kleine pauze nodig van je eigen zorgen en heb je behoefte aan een voorspelbaar verhaal of bizarre plottwists. De uitkomst: GTST. Of een goede (slechte) romcom. Het is maar net hoe je het bekijkt. Maar wat is er eigenlijk op tegen om dagelijks even een halfuurtje op de bank te liggen en te luisteren naar Rikki die Thijs de liefde verklaart.

Ik vind het persoonlijk erg prettig – en dat wil ik best toegeven – om mijn eigen leven even uit te zetten en het verzonnen leven van de bizarre inwoners van Meerdijk even aan te zetten. Maar wat ik het allerallerallerleukst vind aan de serie? Dat is uiteraard de plot van deze prachtige serie.

Neem nu die eerdergenoemde Rikki: ging eerst met Edwin (inmiddels overleden), daarna met zijn broer (!) Sjoerd, werd toen zwanger, ging daarna met Tim (bleek later ook een broer te zijn van de eerder genoemden) en sprong vervolgens nog boven op de vader van de drie (Anton). Ondertussen is ze eindelijk verder gegaan in een andere familie. Waarschijnlijk blijkt tijdens de cliff dat Thijs ook familie is.

Binnenkort is het weer tijd voor de zogenaamde ‘zomercliff’ en daar kijk ik natuurlijk ontzettend naar uit. Omdat het mij stiekem ook hartstikke leuk lijkt om het script voor GTST te schrijven heb ik hier vast bedacht wat er gaat gebeuren aan het einde van het vijfentwintigste seizoen. Komt ‘ie!

Allereerst speelt er zich een drama rond de Sanders af (zoals gewoonlijk). Bing & Nina is eindelijk ‘een dingetje’ geworden, maar… Bing en Ludo zijn natuurlijk aartsrivalen. Via Nina komt Bing aan de code van Ludo’s kluis et voilà: crime nr. 425430 op Bings strafblad.
Vervolgens krijgen we natuurlijk een vreselijke scène rondom probleemkind Rikki. Thijs heeft haar inmiddels overgehaald voor de naaktshoot, maar nu het blad gepubliceerd is komt Thijs’ ware aard aan het licht.
Ten slotte komt Aysen nog even om de hoek kijken. Ze heeft de dader inmiddels te pakken en neemt revanche. Dan gaat er iemand wel of niet dood. Dat zien we na de zomer.

Wat denk jij ervan? Ik ben benieuwd en ik hoop dat je weer genoten hebt van deze ludieke brief. Tot volgende week!

Liefs,

Anna.

 

 

One thought on “Lieve Paula #2 | Guilty Pleasure: GTST

  1. Pingback: 4 nieuwe series die ik wil gaan kijken | Najaar 2015 | Chapter 2

Geef een reactie

