Je eigen kledingrek maken | DIY | Chapter2.nl

Vorig jaar verhuisde ik van mijn ouderlijk huis naar een gezellig studentenhuis. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar toch miste ik iets. Mijn blouses, blazers en jurkjes hadden wel erg veel gekke vouwen en bochten in hun stof gekregen. Een blouse hoor je dan ook niet op te vouwen en in de kast te leggen, een blouse hoor je op te hangen. Simpel gezegd, ik miste een kledingrek.

Wat ik deed? Ik ging er op uit. Naar het bos: op zoek naar een geschikte tak voor mijn plan. Het was even zoeken, maar na een paar uur kwam ik terug met een prachtig exemplaar én bemodderde schoenen. Maar (dat weet ik nu) het was het allemaal waard.

Een week lang stond mijn tak in onze kleine hal. Ik was ontzettend trots, al keken mijn huisgenoten er soms raar van op. Maar waar moest ik anders mijn project laten drogen? Ik kon moeilijk een natte tak beschilderen. En ik wilde mijn pronkstuk wel het liefst wit hebben.

Zelf maken?
Met behulp van HEMA én mijn creatieve vriend heb ik inmiddels een prachtig kledingrek in mijn studentenkamertje hangen. En het is ook nog eens ‘beremakkelijk’ om zelf te maken. Hoe je dat doet? Je leest het hier:

  • Een tak naar keuze, liefst zelf gevonden in een mooi bos (voor de extra emotionele waarde)
  • HEMA spuitverf glans (in de kleur die jij zelf het allermooist vindt!)
  • HEMA kledinghangers
  • IJzerdraad en haakjes
  • Je creativiteit
  • En natuurlijk een garderobe om op te hangen

hema6

Ik heb mijn hoekje zelf aangekleed met een groot canvasdoek met een afbeelding van de Eifeltoren. Je kunt van alles doen, al hang je ballonnen aan het plafond. Het is jouw kleine hoekje geluk, zorg dus dat je er gelukkig van wordt.

Laat je tak goed drogen, verf  ‘m vervolgens in jouw gewenste kleur. Draai de haakjes in de tak en in het plafond, verbind de twee met ijzerdraad et voila! Simpel als wat, toch? Ik geniet er nog steeds elke dag van, mijn kleren hebben eindelijk een mooi plekje en ik hoef mijn blouses niet meer dagelijks glad te strijken. Daar wordt toch iedereen beter van?

2 thoughts on “Je eigen kledingrek maken | DIY | Chapter2.nl

  1. Pingback: 5 herfst DIY’s die ik wil maken | Chapter2.nl | Chapter 2

  2. Pingback: 50 dingen die je kunt doen in de herfst | Chapter 2

Geef een reactie

