3 x kookboeken voor de vegetariër | Recensie | Chapter2.nl

Vandaag geen recept, maar een recensie. Ik vergelijk drie kookboeken voor de vegetariër. Zelf eet ik wel vlees, maar ik vind het altijd leuk om te experimenteren met vegetarische gerechten. Let’s get started!

Door Anna

1. Veggiestan – een vegetarische reis door het Midden-Oosten

In dit kookboek vind je allerlei gerechten uit het Midden-Oosten en dat is precies waarom dit boek mij aanspreekt. Ik ben natuurlijk opgegroeid met de westerse keuken en ken een heleboel recepten en ingrediënten uit dit boek nog helemaal niet. Het Midden-Oosten maakt gebruik van zoveel verschillende specerijen, groenten en kruiden die ik nog helemaal niet kende. Dat maakt koken nog uitdagender.

IMG_2471

Veggiestan biedt dus een hoop lekkers voor de vegetariër, maar je kunt dit boek ook prima aanschaffen als je niet vegetarisch eet. Zo staan er bijvoorbeeld ook recepten in voor brood en gebak, desserts, salades, soepen, sauzen en nog véél meer. Dit boek kost €22,95 en is hier te bestellen.

2. Mr. Wilkinson’s favoriete groenten – lekker en gezond koken in alle seizoenen

Dit kookboek is niet speciaal voor vegetariërs geschreven, maar vind ik toch goed in de reeks passen. Dit boek behandelt namelijk allerlei lekkere groenten – voor elk seizoen. Elk hoofdstuk behandelt een groente: eerst een korte uitleg met daaropvolgend enkele recepten.

IMG_2468

Dit kookboek is niet alleen prachtig vormgegeven, maar bevat ook allerlei tips over groenten. Bovendien krijg je spontaan zin in een groentedieet. Alles ziet er zo lekker, gezond en mooi uit. Waarom zouden we nog anders dan groenten eten? Wat ik zo leuk vind aan dit boek is dat elke groente apart wordt besproken. Zo kun je bijvoorbeeld lezen wat een bietje met je kan doen en wat het verschil is tussen witte en groene asperges. Dit boek kost €29,99 en is hier te koop.

3. Het forest feast kookboek – eenvoudige vegetarische gerechten uit mijn zomerhuis

Dit boek is geschreven door Erin Gleeson, een prachtige Amerikaanse vrouw die is opgegroeid in het prachtige Californië. Oftewel: deze vrouw kent niets anders dan zomer en daar heeft dit kookboek dus ook alles mee te maken. Het forest feast kookboek staat bomvol geweldige zomerse recepten.

IMG_2473

 

Wanneer je dit boek doorbladert, is het net alsof je een tijdschrift leest. Zo is het ook opgemaakt. Tussen de recepten door deelt Gleeson zo nu en dan ook jaloersmakende foto’s van het uitzicht vanuit haar zomerhuis. Verder is het boek voorzien van vrolijke illustraties. En omdat het een zomers boek is ontbreken ook de cocktails en ijsjes niet. Dit boek kost €24,95 en is hier te bestellen.

Deze boeken zijn allemaal zo verschillend, dat ik het moeilijk vind een favoriet te vinden. Ze hebben alle drie hun charme. Ik vind Veggiestan leuk, omdat het zo vernieuwend (voor mij) is, Mr. Wilkinson omdat ik groenten ga herwaarderen en Het Forest Feast Boek omdat ik nog meer van de zomer houd wanneer ik dit boek open sla. En wat ik vooral leuk vind is dat alle boeken zo inspirerend zijn. Zowel door hun recepten als door de vormgeving. Ik denk dat ook vleeseters hier een hoop plezier aan kunnen beleven. Wie eet er nu vlees bij z’n ijs? Precies, niemand!

 

4 thoughts on “3 x kookboeken voor de vegetariër | Recensie | Chapter2.nl

Geef een reactie

