8523384582_cb0bba1918_o

Lieve Paula #1 | Droogshampoo

Lieve Paula,

Ik had het er natuurlijk al even met je over gehad: ik ‘train’ mijn haar. Een bezigheid die waarschijnlijk minder in de smaak valt bij iedereen die dicht in mijn buurt komt. Als je meer wilt weten over dit nieuwe project lees dan snel verder.

Uiteraard is dit niet de eerste keer dat ik mijn haar probeer te trainen, maar ik zal eerst even uitleggen wat ik hier eigenlijk mee bedoel. Ik wil er voor zorgen dat mijn haar niet binnen een dag vet wordt. En als je nog tips hebt, laat het me dan NU weten. Afgelopen maandagochtend waste ik voor het eerste deze week mijn haar. Vaak is het de dag erna alweer vet en wil ik het graag wassen. Dit keer deed ik dat niet, maar ik had de hele dinsdag het gevoel alsof mijn haar er vreselijk vies uit zag. Aan het eind van de dag, zo rond een uur of vijf, ben ik toch maar even langs de drogist gegaan. Daar kocht ik een droogshampoo en inmiddels zijn we zowel vrienden als vijanden.

Als ik dinsdagavond niets gepland had, had het me niet veel uitgemaakt dat mijn haar er zo smerig bij lag. Dit was natuurlijk niet het geval, dus toen ik thuis kwam haalde ik meteen de bus droogshampoo uit mijn tas. Ik bestudeerde de beschrijving, maar nam niets in me op (natuurlijk). Zonder de bus eerst de schudden, spoot ik het goedje in mijn haar. Ik kan je vertellen: Geen. Goed. Idee.

Woensdagochtend. Ik maak me klaar en heb (ik was zo trots) nog steeds mijn haar niet gewassen. Ik had op dit moment het idee dat ik mijn haar al een week niet had gewassen. Toen ik er achter kwam dat het pas woensdag was, was ik heel wat minder trots op mezelf. Maar goed, die droogshampoo. Dat was vandaag even mijn beste vriendje. Ik spoot er heel wat van in mijn haar en verdeelde het goed door mijn lokken. En ja, het werkte echt. Mijn haar zag er schoon uit en viel ook nog eens mooi langs mijn gezicht. Een klein puntje van aandacht: deze droogshampoo ruikt naar kokos. En daar moet je van houden. Mij deed het vooral denken aan Malibu. En dan de drank, niet de stad. Straks dachten mijn klasgenoten nog dat ik uit was geweest en een ‘Malibu-douche’ had gekregen en daarna meteen de trein in was gestapt. DIT WAS NIET HET GEVAL!

Nu ik dit typ is het donderdagmiddag. Ik heb mijn haar weer gewassen, op de vierde dag. Voor de eerste week vind ik dat best een prestatie. En nu ga ik gewoon weer door. En hopelijk leert mijn haar dan vanzelf dat het heus niet na één dag vet hoeft te worden. Dat scheelt me niet alleen een hoop shampoo, maar is simpelweg veel beter, mooier, gezonder en leuker voor mij en mijn haar.

Liefs,

Anna.

Geef een reactie

