Get Ready: Koningsdag 2015

Ordinaire oranje hakken of van top tot teen gehuld in neon-oranje, je ziet nogal wat rare (en vooral lelijke!) outfits voorbij komen op Koningsdag. Of juist hele saaie outfits waar geen rood, wit, blauw en oranje is in te herkennen. Gooi die saaiheid aan de kant, ga niet te ver over de top, kies de middenweg en ga voor een classy maar toffe look op Koningsdag. Hoe ik dat doe lees je in deze blogpost.

Door Paula

Put that crown on!

Doe een kroon op je hoofd, het liefst een bloemenkroon in Koningsdagkleuren. Ik kocht een bloemenkroon (of is het meer een bandje met bloemen?) bij Action. Heel goedkoop maar ongelofelijk leuk. Niet te overdreven maar ook zeker niet te saai.

Klik hier voor de hele foto van mij met bloemenkroon.

Koningsdag 2015 (4)

Put that lipstick on!

Naast de bloemkroon is lippenstift zeker een must voor Koningsdag. Kies voor een oranje kleur zoals Poppy Beach van Action (die is niet mega oranje, maar tof genoeg voor 27 april en de dagen er na) of ga voor de felle oranjerode kleur The Lips Are On Fire van Catrice. Gewoon doen, die oranje kleur, want rode lipstick kan je altijd nog dragen op een ander feestje. Vandaag is de dag om voor oranje te gaan.

Koningsdag 2015 (5)

Parels, parels, parels

Classy as hell: parels. Ik houd vooral van parel oorbellen die heel subtiel zijn maar toch net dat beetje meer aan je look geven. Een armband of ketting kan natuurlijk ook, het is maar net wat jij wilt. Maar kies alsjeblieft  niet voor een parelketting en pareloorbellen en parelarmbanden. Dat is dan ook weer te veel van het goede. Wees subtiel en kies maximaal twee dingen met parels.

Bron: www.pinterest.com

Ga voor comfortabele schoenen

Op torenhoge hakken lopen door het centrum is niet chill. Al die rottige klinkers, losse tegels of gleufjes waar je met je hak in blijft haken – daar word je dus niet blij van. Ga voor comfortabele schoenen, sneakers bijvoorbeeld of fijne instappers, waar je de hele dag op kan lopen en op kunt dansen in de stad.


Bron: www.tumblr.com

Lak je nagels

Rood, wit, blauw of oranje – lak in ieder geval je nagels in een van deze kleuren. Een felle kleur rood is heel tof, een kobaltblauwe kleur doet het vaak ook goed en oranje is zeker leuk (let er wel op dat het een mooie, wat donkere, kleur oranje is – dat staat mooier). Maar, je kunt je nagels ook wit lakken zoals ik dat graag doe. Wit staat fris, past bij alles en is hartstikke tof en origineel omdat je er weinig mensen mee ziet lopen. Want, laten we eerlijk zijn, de meeste meiden die ik spot met nagellak op hun nagels (wat al lastig is, het lijkt alsof niemand meer nagellak draagt de laatste tijd?) hebben hun nagels rood gelakt. Lekker veilig. Wit is toffer, cleaner. Doe eens gek en lak je nagels ook wit in plaats van rood. Of ga aan de slag met nailart, dat is natuurlijk ook een optie.

Fijne Koningsdag morgen! Ik lak mijn nagels in ieder geval wit, stift mijn lippen oranje, loop op comfortabele schoenen en draag mijn parel oorbellen en bloemenkroon. Jij ook?

One thought on “Get Ready: Koningsdag 2015

  1. Ik vind persoonlijk dat je met koningsdag of Koninginnedag best wel gek mag kleden. Het is maar een keer per jaar dus waarom niet lekker gek en fout. Maar meestal ga ik zelf ook gewoon voor wat simpeler. 🙂 xx Gina

Geef een reactie

