Review: Rimmel Provocalips Lipsticks

Een lipstick die zestien uur muurvast op je lippen blijft zitten. Ja hoor, dat werkt toch niet, dacht ik meteen. Al die beloftes die er over beautyproducten gedaan worden geloof ik namelijk al lang niet meer. Mascara die er voor zorgt dat je wimpers reiken tot aan je wenkbrauwen? Yeah right. Ik was dan ook behoorlijk kritisch toen ik deze lipsticks van Rimmel ging testen. Toch was ik behoorlijk verrast. Lees verder voor de uitgebreide review.

Door Paula

wpid-img_20150321_193743.jpg

Toen ik een tijdje geleden thuis kwam van school was er een pakketje gekomen. Het lag op tafel en ik scheurde het meteen open. ”Het zijn de lipsticks die ik mag testen (voor LiveLifeGorgeous, zie hier voor meer info)”, zei ik meteen tegen mijn moeder toen ik de lipsticks uit de verpakking haalde. Ik rende naar boven, maakte een foto op mijn fluffy kussen en poste het meteen op Instagram – ja, je kan wel zeggen dat ik laaiend enthousiast was. De lipsticks zien er ook zo leuk uit met de gekleurde mondjes aan de ene kant.

TEST 1: 200 I’LL CALL YOU

Als ware insider voor Martine en Willemijn ging ik meteen aan de slag. ’s Ochtends om een uur of tien stiftte ik de kleur 200 I’ll Call You op mijn lippen. Dat ging makkelijk. Je begint met de kleur (stap 1), wacht even en gaat dan door met stap 2. Stap 2 is een transparante lipgloss die er voor zorgt dat je lippen zachter aanvoelen en de kleur langer houdt.

Op de grote linkerfoto hieronder van mij (met bril!) zie je hoe de kleur op de lippen staat. De kleur is vrij donker roze, maar niet te donker. Voor wie geen heftige lipkleur overdag wil dragen maar toch een toffe kleur wil on the lips is dit perfect.

provocalips1

Anyway. Toen begon mijn dag pas echt. Ik ontbeet met twee broodjes, een beschuit en een kop thee en ging toen met de trein naar school. Ik nam nog een koekje, maakte een tentamen, dronk water en at een broodje en ging weer naar huis toe. In de trein checkte ik of mijn lipstick er nog op zat – wow, hij zat nog (het was inmiddels zes uur later).

En toen was ik thuis.  ”Zit het er nog op?”, vroeg ik zo’n beetje na elke hap pasta die ik nam. Mijn zusje knikte: ”Ja, heb je het de hele dag niet bijgewerkt dan?”. Ik glimlach: ”Nee ik heb de lipstick vanochtend op gedaan en het zit er nog steeds op”.

Die avond zat de lipstick serieus nog steeds op mijn lippen. Er was alleen een beetje afgebrokkeld aan de binnenkant van mijn lippen. Maar hey: zo’n twaalf uur lang hield deze lipstick het uit zonder er af te gaan. Chapeau. Ik kan wel zeggen dat dit mijn favoriete lipstick is op het moment.

TEST 2: 110 DARE TO PINK

Nu ik dit schrijf heb ik Dare To Pink net een dag geleden getest. Ik had veel verwacht van de zachtroze kleur, maar dat viel heel erg tegen. Ik beschrijf hoe het met de lipstick ging gedurende mijn dag.

Het was eerste paasdag en ik moest werken. Ik deed de zachtroze kleur op en merkte meteen al problemen met aanbrengen. Eerder die week had ik de kleur al geprobeerd de kleur netjes op te doen maar dat faalde. Het wilde niet en de kleur hoopte op bij de rand van mijn lippen. Niet zo sexy. Gelukkig lukte het toch om de kleur goed aan te brengen.

Om acht uur ging ik werken (ik werk in een serviceflat waar ouderen wonen en breng daar o.a. het eten rond) en om kwart over tien dronk ik koffie en at ik een stuk ontbijtkoek. Ik voelde dat de kleur al helemaal was afgebrokkeld. Meh! Zit je dan in de pauze terwijl er een brokkel-incident op je lippen gaande is. Ik ging naar het toilet om in de spiegel te kijken naar mijn lipstick. Dat bleek een drama. Aan de binnenkant van mijn lippen zat geen kleur meer en waren er alleen wat zachtroze brokkels te vinden. De kleur zat alleen nog om de rand van mijn lippen en dat zag er heel lelijk uit. Ik haalde het er maar af en deed een andere lipstick op. Helaas.

provocalips2

De bovenste twee foto’s zijn die ochtend gemaakt, de onderste foto’s tijdens mijn tweede poging.

Maar ik gaf niet op. Zo’n twee uur voor het gourmetten met pasen deed ik de kleur gewoon weer op. Toch werd ik weer teleurgesteld. Na het eten was het er helemaal af. Huilen! 😦

Alle kleuren Provocalips | Bron: http://www.ohmyhilly.wordpress.com

Tja. Dit is nogal een gekke review. 110 Dare To Pink was bij mij een groot drama op mijn lippen inclusief brokkel-incident. 200 I’ll Call You was juist fantastisch! Apart dat de lipsticks zo verschillen. Mijn advies: neem in ieder geval nummer 200 mee als je de Provocalips wilt kopen 🙂

Rimmel Provocalips (Kruidvat, DA, Etos en Trekpleister) – 11,99 per stuk
Hier kun je de video van LiveLifeGorgeous bekijken

3 thoughts on “Review: Rimmel Provocalips Lipsticks

  1. Pingback: De Drie Dingen Naar Keuze TAG | Paula | We Call It Beauty

Geef een reactie

