Hoe schrijf je een goede blogpost?

Blogs en blogpost zijn er genoeg te vinden op het internet. Maar goed geschreven blogposts? Die vind ik niet enorm veel. Kijk mee naar mijn tips over hoe je een betere blogpost kunt schrijven.

Door Paula

image


Ik ben geen expert in het schrijven van blogposts maar heb wel veel geleerd over schrijven. Op mijn opleiding journalistiek werd ik doodgegooid met schrijftechnieken, dus ik kan wel zeggen dat ik er het een en ander van weet. Momenteel doe ik de minor Storytelling en leer ik dingen over verhalen schrijven; creatief schrijven. Ontzettend leuk. De tips die ik de afgelopen tijd leerde inclusief tips waarvan ik zelf denk dat ze nuttig zijn deel ik in deze blogpost.

Wees specifiek en concreet – Dé gouden regel die ik heb geleerd in het eerste deel van de minor storytelling. Als je schrijft, wees specifiek. Gooi er mooie details in, maar doe dat ook niet te veel. Schrijf een persoonlijke blogpost op als: “Ik keek achterom en zag op de klok dat het tien over vier was” of “De klok tikte hard en bij elke tik werd ik een stukje zenuwachtiger”. Dat is mooier dan: “Ik was zenuwachtig omdat ik naar de tandarts moest”.

Wees persoonlijk – Schrijf alledaagse dingen op. Dat is ontzettend leuk om te doen als je van schrijven houdt en je triggert zo ook je creativiteit. Een dag school opschrijven lijkt misschien saai, maar het is maar net welke details je er uithaalt en hoe je het vervolgens op papier zet. (Dina van dinastie.nl kan dit echt super goed, heldin!) ❤

Maak mooie foto’s – Foto’s maken je blogpost af. Ik klik zelf minder snel op een blogpost als het donkere, lelijke of wazige foto’s bevat. Maak heldere en duidelijke foto’s zodat mensen het willen aanklikken en willen lezen. Als je foto’s niet zo helder zijn kun je het trouwens altijd wat lichter maken op de site Picmonkey.com (voor als je die site nog niet kon!) 🙂

Geef tips – Maak een blogpost waar je lezers iets aan hebben. Ik schrijf nu tips voor een goede blogpost, maar je kunt duizenden tips bedenken voor allerlei dingen. Wees creatief en schrijf het gewoon op. Er is vast iemand die er wat aan heeft.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips. Ik verwacht nu een blogposts van een hoog niveau als je dit hebt gelezen, dat snap je. Haha! 😉 Until next time.

Oh ja. En het is 1 april. Maar dit is hartstikke serieus.

5 thoughts on “Hoe schrijf je een goede blogpost?

  1. Pingback: De Drie Dingen Naar Keuze TAG | Paula | We Call It Beauty

  2. Pingback: Mijn favoriete blogs | Chapter 2

Geef een reactie

