The Spring Tag | Lente 2015

De lente komt eraan. Hoog tijd voor de spring tag! Twaalf vragen over de lente en alles daar omheen. Lente is absoluut mijn favoriete jaargetijde. Alles in bloei, lammetjes, kalfjes en veulentjes. En niet te vergeten: de zon! Naar buiten zonder jas, maar het is niet zo warm dat je geen moer kan uitvoeren. Nee, de lente is precies goed.

Door Anna

spring1

1. Plannen voor de voorjaarsvakantie?
De voorjaarsvakantie is al voorbij, maar lente was het toen ook nog niet. Wat betreft de meivakantie, daar kijk ik wel naar uit. Als het goed is, is het dan lekker weer en kunnen we weer heerlijk genieten op het Bevrijdingsfestival. Ook Koningsdag komt er dan weer aan. Lekker in de zon met vrienden, dat zijn mijn plannen.

2. Must-have lipkleur voor deze lente?
In de lente ga ik meestal voor wat lichtere kleuren dan in de winter. Niet alleen in mijn kleding, maar ook in mijn make-up. Een zachtroze kleur lijkt me dus uitstekend.

spring2

3. Mijn favoriete bloem?
Sinds Gossip Girl ga ik voor pioenrozen, maar eigenlijk houd ik van alle rozen. Klaprozen vind ik ook echt prachtig. Als ik bloemen voor dit seizoen moest kiezen, staat de lichtroze pioenrozen waar Blair Waldorf zo gek op is, ook bij mij op nummer 1.

spring3

4. Ben ik een spring cleaner?
Ik dacht van niet. Misschien onbewust. Ik heb afgelopen weekend wel mijn hele kast uitgemest en opnieuw ingericht. Wellicht hangt het in de lucht. Toch denk ik dat het niet seizoensgebonden is, soms heb ik gewoon behoefte aan een grote schoonmaak. Ik doe in ieder geval niet mee aan een of andere spring clean rage.

5. Favoriete lentejurk?
Om eerlijk te zijn draag ik weinig jurkjes. En in Nederland is de lente simpelweg te koud voor blote benen. Mijn favoriete jurkjes zijn simpele A-lijnmodellen met een basic kleur en zo nu en dan een klein patroontje of afwerking met kant.

6. Favoriete kleur nagellak in de lente?
Net als bij de lipkleuren ga ik hier voor lichte kleuren. Witte nagellak kan heel mooi zijn, maar meestal ga ik voor beige- en lichtroze tinten. Pastelkleuren vind ik ook fantastisch, helemaal met dit weer!

spring4

7. Favoriete lente-accessoire?
Uh, een zonnebril natuurlijk! Zodra de zon een beetje begint te schijnen, is dit een goed excuus om die prachtige zonnebril weer uit de kast te halen. Of om een nieuwe aan te schaffen, natuurlijk. Ben ik de enige die elke lente/zomer een nieuwe zonnebril aanschaft? Vast niet.

spring5

8. Hoe is de lente waar ik woon?
Nederland is best een koud land, maar als de lente eenmaal begonnen is, kunnen de temperaturen best snel oplopen. Dan zit meteen half Nederland op het terras kopjes koffie te drinken. Iedereen is meteen weer lekker buiten, in de tuin. Meestal met de winterjas nog aan. Zo gezellig vind ik dat!

9. Favoriet parfum voor de lente?
Poe, moeilijke vraag. Ik ben momenteel helemaal gek op de nieuwe geur van The Body Shop: Red Musk. Ik ben sowieso gek op de Musk-lijn, maar deze nieuwe uitvoering is echt te gek. De verpakking is ook heel leuk.

10. Mijn favoriete lentekaars?
Een geurkaars – uiteraard- van de IKEA. Ik weet niet welke geur het is, maar hij is roze en er staat een plaatje op met een kwast en wat poeder. Niemand weet waar de kaars naar ruikt, maar hij ruikt wel erg lekker. Heel fris ook. Daarnaast vind ik hun groene kaarsen ook heel lekker ruiken, die ruiken ook wel een beetje naar de lente.

11. Mijn favoriete lenteding?
Nog zo’n moeilijk vraag. Ik denk dat ik het het leukst vind dat we weer zonder jas kunnen fietsen. Lekker de deur uit in een t-shirtje met blazer. Daar houd ik echt van. En blote enkels. ‘Hoogwaterbroeken’ met lage schoenen.

12. Favoriete trend voor S/S15?
Ik ben heel erg van het simpele, het minimalistische in kleding. Ik vind de zwart-wittrend voor deze zomer dan ook prachtig. En dat Franse ‘je ne sais quoi’. Zo van: ik heb niet veel aan m’n outfit gedaan vandaag hoor. En toch zie ik er prachtig uit. Daar houd ik wel van!

Hebben jullie al plannen voor de lente?

Foto’s: weheartit.com

Geef een reactie

