Daily inspiration #1

Misschien hebben jullie het al gemerkt, mocht je me volgen op Instagram (dat kan nog steeds, is gewoon gratis!). 1 februari ben ik gestart met het dagelijks plaatsen van een inspirerende tekst of een mooi plaatje waar ik zelf een tekst bij zet. Ik doe dit natuurlijk voor jullie, maar ook een beetje voor mezelf. Elke dag beginnen met een positieve quote is gewoon goed voor je. Punt uit. Klaar. Vandaag een recap van de eerste week, klik maar snel op die ‘Read more’ – button!

Door Anna

InstaBox

Dag #1 (1 februari): ik begon met een simpel plaatje, maar ook met het advies om eens na te denken. Sta eens stil bij waar je eigenlijk mee bezig bent. Januari begon je wellicht met goede vooruitzichten en doelen voor de toekomst. Hoe sta je er nu voor? Wist je dat veel mensen hun goede voornemens op 1 februari stopzetten? Waarom is mijn vraag, waarom ga je niet gewoon door. Alleen dit jaar, probeer het eens uit. Voor alles een eerste keer toch?

Dag #2 (2 februari): ik werkte vandaag thuis en heb een heerlijke, productieve dag gehad. Ik kan daar echt blij van worden. Zo’n dag dat je in die ‘werk-flow’ terecht komt. Ik wilde jullie inspireren hetzelfde te doen en gaf daarom een belangrijke tip: organize your desk! Wauw, dit geeft zo’n verschil. In de loop van de dag wordt mijn bureau meestal wel weer een rommeltje, maar als je de dag in ieder geval ‘schoon’ begint, beloof ik je dat je productiever zult zijn dan wanneer je dit niet doet. Probeer het eens uit.

Dag #3 (3 februari): vandaag een gedichtje. Het was tenslotte poezieweek. Dit leuke gedicht van Suhka Amsterdam vind ik zo lekker vrolijk. En dat is ook zeker de bedoeling van dit versje. Het gaat er natuurlijk niet alleen om dat je de hele dag danst, maar dat je vooral doet wat jou gelukkig en blij maakt. Want waarom zou je dat niet doen?

Dag #4 (4 februari): dit geweldige plaatje kreeg ik van Paula toegestuurd. Ik hoef er niet teveel over te zeggen. Spreekt voor zich toch? En wat is ‘ie leuk. En het klopt ook. Je kan en hoeft niet iedereen blij te maken. Begin maar eens bij jezelf.

Dag #5 (5 februari): ook niet onbelangrijk. Ik heb ooit eens voor mezelf besloten dat ik elke dag iets anders aan wil. Niet omdat nu per se schone kleren aan wil, maar omdat ik het leuk vind om elke dag iets speciaals aan te doen. Het maakt zo’n enorm verschil. Als ik me mooi aankleedt (of ik nu naar school ga of naar een feestje) voel ik me blij. Echt, je voelt je beter als je er mooi uit ziet. Geloof me maar gewoon.

Dag #6 (6 februari): ik weet het, het is heel moeilijk. Ik weet hoe het is als je niet veel vrienden hebt, er bij wilt horen en je daarom dingen gaat doen die helemaal niet bij je passen. Kledingstijlen kopiëren, huiswerk voor die mensen helpen en uiteindelijk merken dat ze toch niets terug doen voor jou. Nergens voor nodig toch? Als jij gewoon jezelf blijft, ben je het allerleukst. En als mensen dat niet aanstaat, laat ze dan. Ga er niet op in and move on!

Dag #7 (7 februari): yes! Eindelijk weekend. Ik had een best zware week achter de rug en was erg blij met het weekend. Ik heb heerlijk een dagje niets gedaan. Jullie ook?

Dag #8 (8 februari): zondag. Ik kwam dit mooie plaatje tegen op de Facebookpagina van Vogue Nederland. Vogue plaatst wel vaker van dit soort quotes op hun pagina en ze zijn altijd waar. Vandaag wilde ik er graag eentje met jullie delen. En het klopt: bang zijn is nergens voor nodig. Natuurlijk is het goed om na te denken over dingen en keuzes te maken die je goed hebt overwogen, maar veel mensen (ja, ik ook) zijn voor de kleinste dingen bang en kunnen (ja, ik ook) heel snel in paniek raken.
Wat betreft spijt hebben. Ook niet echt nodig, tenzij je toevallig iemand hebt vermoord of iets dergelijks. Maar om nu eindeloos na te gaan waarom je iets wel of niet hebt gedaan of gezegd, dat is een beetje nutteloos.

Lieve mensen, dit was de eerste week van mijn dagelijkse portie inspiratie. En mijn vraag aan jullie, zal ik er mee doorgaan? Of vind je dit maar één grote onzin? Ik hoor het graag!

Happy monday!

4 thoughts on “Daily inspiration #1

  1. Jaaah! Hier word ik zeker gelukkig van haha! Ik volg je op instagram, dus heb inderdaad die plaatjes voorbij zien komen. Heel mooi initiatief trouwens. Er kan nooit teveel positiviteit zijn zeg ik maar altijd 😉 Liefs, Deisy

Geef een reactie

