Wie Is De Mol? – Aflevering 5

Nederlandse plaatsnaambordjes in een groot meer, verwarring tijdens een rondleiding en liegen of de waarheid spreken over de testvragen. Aflevering 5 was nogal verwarrend. Chaos overal. Maar: wel hele leuke opdrachten! Mijn gedachten over deze aflevering lees je in deze blogpost. Hopelijk wordt het zo iets minder chaotisch ;-)!

Door Paula


Opdracht 1 – Rondleiding

Art verschijnt tijdens het ontbijt en zegt tegen Marlijn en Carolina dat ze er stralend uitzien. Leuk hoor Art, die complimentjes (ik dacht bijna dat ze op een date zouden gaan), maar waarom nam hij juist hen mee? Normaal beslissen de kandidaten dat zelf. Zegt Art bijvoorbeeld ”ik zoek drie mensen die het overzicht kunnen houden”, steken drie kandidaten hun hand op. Nu was het helemaal anders. Carolina en Marlijn gingen gewoon mee met Mister Rooijakkers en kregen ook nog eens de beste positie in het spel. Ze konden kiezen om voor jokers of geld te gaan. De ideale positie voor de mol, die kiest uiteraard voor de jokers. Precies wat Marlijn zij toen Carolina vroeg wat ze gingen doen: ”we gaan voor de jokers, dat lijkt me logisch”. Verdacht!

Ook een beetje raar bij deze opdracht: Rik. Hij liep langs Marlijn die een joker pakte en zeg het verder niet. Later wilde hij liever geld in de pot dan de jokers afpakken van de twee dames. Afspraken gemaakt met Marlijn om een joker te krijgen? Ik denk van wel.

Happy Rik.

Bron foto

Opdracht 2 – Liegen of waarheid

Elk seizoen van WIDM is er een opdracht waar ik niks van begrijp. Ik raak compleet de weg kwijt omdat het veel te ingewikkeld is. Vaak is dat een opdracht met liegen of de waarheid spreken. In deze aflevering was dat ook zo: iedere kandidaat beantwoordde twee vragen uit de test. De meesten kozen voor een vraag liegen, een vraag eerlijk zijn. Wie eerlijk was had meer kans om iets (geld? jokers?) op te graven in het zand.

Ik vind het ingewikkeld om deze opdracht duidelijk te maken, maar ik denk dat de mol niet alles zou liegen. Kandidatengedrag vertonen maakt de mol minder verdacht, dus een vraag liegen en een vraag eerlijk beantwoorden is denk ik iets wat de mol zou doen. Twee vragen liegen is namelijk wel heel riskant.


Bron foto

Opdracht 3 – Pakketjes bezorgen op het water

Nederlandse plaatsnamen in een heel groot meer, een mooi gezicht. En een hele toffe opdracht. Pakketjes bezorgen door het hele land. Maar werd er ook gemold?

Chris – Als eerste Chris. Hij stak als eerste zijn hand op toen Art vroeg wie het overzicht kon houden. Dat leek hem wel leuk, zei Chris. Leuk is het zeker, maar ideale positie voor de mol. Stuur de kandidaten naar een andere stad of noem een ander nummer op (die heel erg op elkaar leken) en je hebt een stuk minder geld in de pot. Toch vond ik het best meevallen hoe Chris zich verder gedroeg in de ideale overzichtspositie. Hij stuurde iedereen juist goed aan en kreeg 1500 euro in de pot.

Rik – De boot waar Rik in zat reed een plaatsnaambordje om waardoor er een pakje afviel. Later bleek dat er een pakje verkeerd was bezorgd of verdwenen was. Rik, I see what you did there! 500 euro minder in de pot. Toch lekker als mol.

Marlijn – Schreeuwde de hele tijd tegen Martine dat zij de porto wilde. Nog meer chaos. Dat wil de mol natuurlijk maar al te graag, een spel die in het water valt (wat al zo was natuurlijk, hahaha).

Carolina – Zei opeens tegen Viktor dat ze maar een pakket per keer morgen meenemen. Eh, wat? Dat was helemaal niet gezegd. Ook stond de plaats ‘Veendam’ op een bordje. Daar komt Carolina vandaan. Niet de enige twee plaatsnamen die op Carolina slaan: ‘Holysloot’ en ‘Achter het klooster’ zouden met haar rol in de musicial Sister Act te maken kunnen hebben. Daarin speelt ze en non in een klooster. Misschien zijn het hints!

Dat was de WIDM-blogpost alweer, hopelijk nog een keer volgende week! Ik verdenk Rik in ieder geval. En Carolina. Wie verdenk jij?

3 thoughts on “Wie Is De Mol? – Aflevering 5

  1. Ik verdenk Rik ook, Chris ook maar het lijkt er haast toch op dat hij Fanatiek is of hij strooit zand in de ogen. Maar in ieder geval verdenk ik Rik en Chris en Margriet vind ik ook best verdacht

  2. Ik denk dat carolina de mol is. Elke keer als ze de uitslag van de test horen laat ze haar groene nagels goed in beeld zien. En in deze aflevering had ze groene kleding aan en deed ze niks met der handen, maar de kleding was wel goed in beeld… Ik weet het niet hoor maar ik vind het verdacht!

Geef een reactie

