21 DAGEN CHALLENGE: LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 2

Wauw, ik ben nog maar twee dagen bezig, maar wat is het eigenlijk moeilijk! Ik hield speciaal voor jullie een dagboek bij. Lees snel verder! En als je geen idee hebt waar ik het over heb, lees dan dit.

Door Anna

10926195_978681728827690_7748036645682648403_n

 

DAG 1
De nacht voordat mijn challenge begon, was ik erg onrustig. Ik was best een beetje nerveus, zou het allemaal goed gaan? Had ik me wel voldoende voorbereid? Kon ik het wel volhouden? Toen ik eindelijk sliep droomde ik dat ik per ongeluk toch brood at, gewoon uit gewoonte.

Op het moment dat ik dit schrijf is het dag 1 van mijn challenge. Ik ben nog steeds een beetje zenuwachtig, al weet ik niet goed voor wat. Ik heb ontbeten met een schaaltje magere kwark met druiven en havervlokken. Ik heb geen idee of dit wel of geen voedzaam ontbijt is. Bij elke hap denk ik na over de rest van de dag. Wat ga ik doen? Wanneer moet ik eten? Zal ik vaste tijden aanhouden? Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht? Zal dit genoeg zijn tot aan de lunch?

Wanneer ik mijn schaaltje leeg heb, zit ik behoorlijk vol, maar dat heb ik altijd met kwark. Eigenlijk wil ik ontbijten met sojayoghurt, maar die had ik nog niet zo snel gevonden. Ik drink er een groot glas water bij.

Rond een uur of elf zet ik een kop thee en eet ik een klein stukje pure chocolade (heel blij dat dit ook in De Voedselzandloper staat). Toch merk ik dat ik helemaal geen zin heb in een tweede stukje. De reep ligt al een uur naast me, maar ik heb ‘m nog steeds niet verder aangebroken. Ik ben trots.

Om één had ik weer honger. Ik maakte twee eggwraps voor mezelf. Ik belegde ze met veldsla, feta en tomaten. Heerlijk! Omdat het zo vaak gevraagd werd, hier het recept:

Benodigdheden:
– 2 eieren
– wat veldsla
– tomaten en feta naar eigen invulling
– peper en zout

Ik heb dit recept van Ivana en wat ben ik er blij mee! Met dit recept maak je twee eggwraps, namelijk één ei per wrap, easy as that! Allereerst moet je één ei loskloppen. Je kunt dan nog peper en zout toevoegen of bijvoorbeeld knoflookpoeder of een ander kruid dat je lekker vindt. Vervolgens schenk je het ‘beslag’ net als met pannenkoeken in een hete pan waar je al wat olie in hebt verwarmd. Verspreid het beslag goed over de pan zodat het een mooi dun plakje wordt. Bak ‘m aan beide zijden en leg ‘m op een bord. Bedek met jouw favoriete groenten, ik koos dit keer voor sla, tomaten en kaas, maar je kunt er van alles op doen.

10906263_978321582197038_6798299378826537324_n

De rest van de middag heb ik wat druiven gegeten. Vandaag ging heel goed. Ik werkte thuis en had genoeg tijd om er goed mee bezig te zijn en dingen te bereiden.

’s Avonds maakte ik nori wraps (zie foto bovenaan artikel). Ook daarvan hier een recept:

Benodigdheden:
– nori-vellen
– komkommer
– gerookte zalm
– tomaatjes
– spinazie

Ik had dit nog nooit gemaakt, maar toevallig zag ik het op Vogue.nl staan. I love love love sushi dus ik dacht dit moet ik proberen, zeker nu! Sushi zonder rijst eigenlijk. Het is echt ontzettend makkelijk. Je kunt er werkelijk alles op doen waar je zin in hebt. Ik koos uiteraard voor groenten en vis. Snijd alle ingrediënten in stukjes, verdeel over een nori-vel en vouw op. Ik moet toegeven dat ik wat yoghurt met olie heb gemengd om dit als een soort sausje te gebruiken. Op zich niets mis mee. Ik smeerde de vellen in met een beetje van de yoghurt en bedekte ‘m daarna met de groenten. Op deze manier hecht alles ook wat beter.

Ik sloot de dag af met een mok groene thee (dit drink ik ongeveer de hele dag door).

 DAG 2
Ik werd om half zeven wakker van de wekker, niet ideaal. De ochtend begon ik weer met mijn bakje kwark met havermout en druiven, yum! Vandaag moest ik naar school en dat was heel, heel moeilijk. Ik had geen idee wat ik mee moest nemen en nam maar gewoon wat appels mee en wat water. Natuurlijk nooit genoeg en daar kwam ik snel achter. Ik scoorde een goede salade in de kantine – iets wat ik eigenlijk ook liever niet meer moet doen.

Als tussendoortjes ’s ochtends en ’s middags at ik een appel. Dag 2 was echt moeilijk. Overal om me heen waren mensen lekkere dingen aan het eten. Broodjes en chocola, het kwam allemaal voorbij en ik vond het moeilijk om sterk te blijven. Maar ik heb het wel gedaan. Nog even dacht ik dat ik ‘stiekem’ boterhammen ging eten, maar nee: ik wil dit niet opgeven! Ik heb het aan zoveel mensen verteld, ik heb het zelfs op internet staan. Ik moet nu wel doorgaan. Als ik nu in een zwak moment stop, heb ik later spijt. And then again, het is maar 21 dagen. Als ik daarna nog steeds zin heb in broodjes eet ik ze gewoon weer. Het is maar een experiment.

Waar ik wel last van heb is een enorme hoeveelheid hoofdpijn. Ook heb ik het heel erg warm. Dit kan komen omdat ik gewoon ziek wordt, maar ik heb er ook nog aan gedacht dat het zou kunnen komen omdat ik zo ineens mijn eetpatroon om heb gegooid. Ik weet het niet, kijk wel hoe lang het aanhoudt. En kennen jullie dat gevoel dat je denkt dat je suiker nodig hebt? Je weet wel, je voelt je slap en moe en futloos en denkt aaa even zoetigheid nodig. Nou dat had ik dus. Toen ik thuis kwam at ik een stuk pure chocolade. Als avondeten maakte ik bulghur met spinazie en feta, yum!

 1656331_979934028702460_4354413940427891152_n

Have a nice day lovies!

  

3 thoughts on “21 DAGEN CHALLENGE: LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 2

  1. Anna! Topper! Hoofdpijn kun je ook krijgen van het minder/aangepast eten. Blijf voldoende water drinken. Voor schooldagen kun je ook een bakje bulgur oid meenemen toch? Succes, het gaat je lukken.

  2. Pingback: 21 DAGEN CHALLENGE: LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 3 | We Call It Beauty

Geef een reactie

