21 DAGEN CHALLENGE: Leven volgens De Voedselzandloper | Update 1

Zo, daar ben ik weer. Na een weekje pauze – vakantie hoort er ook bij, zo af en toe – ga ik er nu weer hard tegenaan. En wel met een nieuwe challenge. Wat ik ga doen? Dat lees je vandaag!

Door Anna

Al maanden denk ik: nu moet ik gezond gaan eten, nu moet ik afvallen, nu moet ik meer nadenken als ik boodschappen doe. Maar ik hoef helemaal niet af te vallen en ik wil ook niet constant hoeven nadenken over wat ik eet. Nee, ik wil me goed voelen, fit voelen. En daarom heb ik een plan opgezet.

De afgelopen maand heb ik veel bijzondere mensen (denk: Ivana Perkovic) gesproken over voeding. Ik heb me gerealiseerd dat ik niet zomaar ergens moet beginnen, maar dat ik goede afspraken moet maken. Je moet goed weten wat je wil, dan kun je er naar toe werken.  Naast alle interviews die ik heb afgenomen heb ik ook het boek De Voedselzandloper gelopen. En ja, ik heb ook alle kritiek gelezen en heb daarom alles met een korrel zout genomen. Desalniettemin heeft het boek me toch geïnspireerd en na allerlei onderzoeken die ik heb gelezen, ben ik erachter gekomen dat De Voedselzandloper zo gek nog niet is. Het is ongetwijfeld gezond. Maar… ik wil me niet zomaar binden aan een nieuwe leefstijl. Ik wil het simpelweg uitproberen. Van Ivana heb ik geleerd dat je jezelf binnen 21 dagen een gewoonte kunt aan- of afleren. Ik wil deze theorie meenemen in mijn eigen kleine onderzoekje. Ik ga namelijk 21 dagen leven volgens De Voedselzandloper.

voedselzandloper

 

Zoals je ziet, is het best pittig. Ik wil zoveel mogelijk van de bovenste driehoek vervangen door de onderste driehoek. Maar ik ga het wel gewoon doen. Niet omdat ik wil afvallen of wat dan ook, maar gewoon om het uit te proberen. Ik heb al zoveel mensen gesproken die ook geen brood, rijst en pasta meer eten. Of minder suiker bijvoorbeeld. En ie-de-reen is positief. Ik wil gewoon weten hoe ik me er bij voel, al weet ik dat het moeilijk wordt.

Ik begin 5 januari (vandaag over precies één week). En vanaf dan zal ik jullie regelmatig een update geven over hoe het gaat. Als jullie het leuk vinden, zal ik ook recepten delen van wat ik eet die 21 dagen lang. O ja, dit is GEEN new year’s resolution. Ik had net zo goed midden in het jaar kunnen beginnen, dat het nu januari is, is puur toeval. Ik weet dat heel veel mensen in januari beginnen met sporten, afvallen, gezond eten, stoppen met roken o.i.d. Maar dit idee lag er al langer, ik ga het gewoon doen! Hoe cliché het ook klinkt. Wish me luck!

Tot de volgende update! XO – Anna.

9 thoughts on “21 DAGEN CHALLENGE: Leven volgens De Voedselzandloper | Update 1

  1. Pingback: 21 DAGEN CHALLENGE: LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 2 | We Call It Beauty

  2. Pingback: 21 DAGEN CHALLENGE: LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 4 | We Call It Beauty

  3. Pingback: 21 DAGEN CHALLENGE : LEVEN VOLGENS DE VOEDSELZANDLOPER | UPDATE 5 | We Call It Beauty

  4. Pingback: Inspiration: We Heart It! | We Call It Beauty

  5. Pingback: Recept: tonijnsalade | Chapter 2

  6. Pingback: Lieve Paula #8 | De struggle die afvallen heet | Chapter 2

  7. Pingback: Clichématig afvallen | The Challenge | Chapter 2

Geef een reactie

