Wat ga jij doen in december?

Wanneer ik aan december denk, denk ik aan winter en sneeuw. Dat is best gek, want december is grotendeels herfst. Een witte kerst komt dan ook zelden voor. Maar koud is het zeker. Wat voor weer december ons brengt, kan ik jullie niet vertellen, maar als je doorleest, vertel ik je wel wat je in deze bijzondere maand allemaal kan doen.

Door Anna

December staat in het teken van warmte, gezelligheid, cadeautjes, bij elkaar komen en ga zo maar door. ‘Sinterkerst’ vier ik inmiddels met een hele hoop verschillende groepen. Familie en vrienden, ik breid mijn Sinterklaascadeautjes-lijst elk jaar uit en ik vind het ontzettend leuk om elk jaar weer opnieuw leuke cadeau’s te vinden voor mijn loved ones. Of je Sinterklaas of kerst nu doorbrengt met familie of vrienden en of je nu wel of geen geld hebt om cadeautjes te kopen, zorg er in ieder geval dat je de feestdagen doorbrengt met mensen van wie je houdt.

Maar behalve de feestdagen kun je natuurlijk van alles doen deze maand. Bezoek leuke kerstmarken, struin door een mooie stad, kruip onder de dekens en begin aan een nieuwe serie en drink zoveel chocolademelk met slagroom je op kunt.

Ben je bang dat je je gaat vervelen, maar heb je ook geen zin om je huis uit te gaan? Dan hier wat tips om je bezig te houden.

1) Schrijf een verhaal! Beschrijf elk detail van een bijzondere gebeurtenis uit je leven of speel eens met je fantasie.

2) Probeer twintig nieuwe recepten uit. Plof eerst met een mooi tijdschrift vol recepten (denk: Elle Eten met haar nieuwe lay-out) op de bank en ga daarna aan de slag.

3) Zoek een nieuwe serie en kijk er het hele weekend naar. Gezellig met je familie, vriendje of beste vriendin. Onder een dekentje, chocolademelk erbij en je dikste wintertrui aan.

4) Lak je nagels in een spannende kerst nail-art. En deel het dan met ons! Ik ben daar zo slecht in, haha.

5) Koekjes, taarten en cakes bakken is altijd nog een optie. Maak leuke patroontjes in kerstthema. Speel met glazuur en leef je uit.

6) Last but not least: het is niet helemaal eerlijk, je moet er wel je huis voor uit, maar je kunt ook op een binnenbaan gaan schaatsen als je echt, echt, echt niet buiten wilt zijn. Bovendien is buiten schaatsen in Nederland bijna nooit een optie in december.

Wat ga jij doen in december?

Foto’s: Tumblr

Geef een reactie

