Review: W7 Oogschaduws

Aan beautyproducten met glitter geen gebrek deze kerst, want de schappen liggen er vol mee. Niet alleen in Douglas waar voornamelijk de high-end merken je tegemoet stralen, ook in de Op=Op Voordeelshop. Daar spotte ik oogschaduws van het budgetmerk W7 (via een tip van Tessie op Instagram, thanks!) Tijd om te kijken of ze net zo stralen als de high-end producten.

Door Paula

W7oogschaduws_front

Als je een beetje een beautybloglover bent ken je W7 waarschijnlijk al, de palettes die ze verkopen zijn namelijk dupes van de Naked palettes van Urban Decay. W7 In The Buff Lightly Toasted is bijvoorbeeld een dupe van Naked 1. En hier vind je ook een ander palette dat lijkt op Naked 2.

Dat W7 kijkt naar producten van duurdere merken is dus wel te merken. Deze oogschaduws zien er ook enorm nageaapt uit! Ze lijken wel heel erg op de oogschaduws van M.A.C., kijk hier maar eens. Qua uiterlijk lijken ze dus behoorlijk op elkaar, maar is de oogschaduw zelf te vergelijken met M.A.C.?

W7 Oogschaduws (1)

Ik kocht Silver Bullet, Burnt Plum en Hot Chocolate. Silver Bullet is een witte kleur die je als highlighter kunt gebruiken, Burnt Plum is een warme plumkleur en Hot Chocolate is uiteraard donker bruin.

W7 Oogschaduws (3)

Hoe prachtig ze er ook uit zien van de buitenkant, vanaf het moment dat ik de oogschaduws in mijn handen had wilde ik ze meteen swatchen. Nadat ik de mooie doosjes had opengemaakt en had gefotografeerd is dat dus ook het eerste wat ik deed. Ik ga ze per kleur voor je langs.

W7 Oogschaduws (4)

Silver Bullet is een prachtige witte kleur met zilveren glitters. Perfect als highlighter, en daar was ik juist naar op zoek! Op mijn pols waar ik de kleur swatchte was het pigment helemaal prima. Het straalde aan alle kanten. Helaas verdwijnt de witte kleur wel als je ‘m aanbrengt op je ogen of onder je wenkbrauwbot. Jammer, want zo blijven er alleen maar glitters achter. En dat is niet zo sexy, tenzij je er als glittery kerstbal bij wilt lopen de komende maanden.

W7 Oogschaduws (5)

Burnt Plum doet het na het Silver Bullet-drama gelukkig een stuk beter. De bruin-rode kleur geeft gelukkig meer pigment af en blijft ook beter zitten op mijn ogen. Geen glittery kerstbal gedoe dus! Ik probeerde deze kleur op mijn gehele ooglid en dat zag er mooi uit met de shimmer die er door zit.

W7 Oogschaduws (6)

Hot Chocolate vertoont ook geen glitterige kerstbal-taferelen. Het pigment komt net zo goed over op mijn ogen als op mijn pols. Van de drie kleuren is dit mijn favoriet.

W7 Oogschaduws (8)

W7 Oogschaduws (9)

Van links naar rechts: Silver Bullet – Burnt Plum – Hot Chocolate

Hierboven zie je de swatches die ik maakte. Silver Bullet lijkt fantastisch mooi, maar schijn bedriegt: pas op voor het glitterige kerstbal-effect (haha). De overige twee kleuren kan ik je wel aanraden. De oogschaduws zijn wel vrij korrelig waardoor je soms last kan hebben van fall-out en de oogschaduw dus op je wangen zit in plaats van je ogen. Let daar even op, want je wilt er niet uit zien als pandabeer.

W7 Oogschaduws (2)

Een oogschaduw van W7 kost 1,99 euro per stuk (ik kocht er drie voor 5,00 euro). Ze zijn te koop bij Op=Op Voordeelshop of DA. Online kun je ze soms ook vinden, maar vaak verkopen webshops alleen de populaire dupes van de Naked Palettes. 

Geef een reactie

