Manicure Monday: Mijn Glitternagellakstash!

Mijn nagellakstash zou er een stuk minder vrolijk uit zien zonder alle glitterlak. Mooie grove zilveren glitters, subtiele paarse glitters met een blauwe shimmer.. ik heb van alles in mijn stash. Vandaar dat ik op deze Manicure Monday mijn al mijn glitter lakjes laat zien! Kijk mee.

Glitternagellakstash (1)

glitterstash2

Drie mini glitterlakjes van H&M (in een setje verkrijgbaar, niet meer te koop)

De meeste glitterlakjes komen van H&M. Vaak hebben ze daar setjes nagellak waar vaak ook een glitterig exemplaar bij zit. De twee mini-lakjes met de witte dop zaten in zo’n setje, de blauwe shimmerlak ook. Deze zijn helaas niet meer te koop, maar als je eens langs gaat bij een H&M met een beautyafdeling kun je altijd even kijken of er leuke setjes nagellak te koop zijn. De prijs ligt rond de vier euro voor een setje mini-lakjes en de kwaliteit is meestal prima.

glitterstash4

H&M Silverfrost (kersteditie, niet meer verkrijgbaar)

Deze is ook van H&M en kocht ik een jaar (?) terug met kerst. Ik vind de zilveren glitters enorm mooi omdat ze vrij grof zijn. Daardoor stralen ze bijna van je nagels af, zoveel glans komt er af. 🙂 Love it. Dit is een van mijn favoriete glitterlakken. Oh ja; sneeuwwitje staat op de voorkant, leuk detail!

glitterstash3

Catrice Crushed Crystals 05 Stardust en Catrice Holographic Flakes Topcoat (LE) C01 Holo Is The New Yolo (Stardust is o.a. te koop bij Kruidvat voor 3,39, laatst genoemde nagellak is niet meer te koop)

Catrice heeft ook glitterlak! Niet heel veel, maar bij Limited Editions pakt het budgetmerk vaak uit. Zo heb ik de Holographic Flakes Topcoat uit de Haute Future collectie. Een heel spacy-achtig glitterlakje met grote holografische glitters. Apart om je nagels mee te lakken en best opvallend. 05 Stardust, de donkere glitterlak is ook mooi. Het zijn subtiele zilveren glittertjes die je nagellak net iets mooier maken. De ondertoon is wat donker, dus gebruik ik hem meestal in het najaar of met kerst. De structuur is vrij ruw waardoor de structuur een soort liquid sand kan lijken.

glitterstash1

MAX Nail art polish in Bronze en Herome 04 Prinsessen nagellak (MAX Bronze is te koop bij Action in een setje voor 1,35, Herome is hier te koop in in een setje met handcreme en meer voor 4,95)

Ik heb ook nog een nagellak van de Action in de kleur Bronze. Eigenlijk is het een striper, een lak met een heel dun kwastje dus zodat je preciezer kan werken. Een hele mooie bronzen kleur, al gebruik ik ‘m niet heel vaak. Daarnaast de Prinsessenlak van Herome, onwijs girly en heel erg glitterig. De ondertoon is roze. Volgens mij is ‘ie voor kleine meisjes bedoeld maar ik kocht ‘m toch, in een setje waar ook handcrème bij zat die naar aardbeien ruikt. Lol! De shimmers zijn trouwens oranje, paars en lichtgroen als je goedkijkt. Heel subtiel maar mooi, en voor dat geld kon ik het niet laten liggen bij Douglas.

Glitternagellakstash (7)

Essence Colour&Go in 103 Space Queen (te koop bij Kruidvat voor 1,69)

Ook een van mijn favorieten, Space Queen. Het lakje is helaas al bijna leeg, maar dat maakt ‘m uiteraard niet minder mooi. De lak bevat namelijk pastelkleurige glittertjes die heel klein zijn. Pastelgroen, pasteloranje (een soort perzikkleurtje) en een paarse pastelkleur (lavendel blauw/paars). Heel mooi, maar moeilijk te omschrijven en op beeld vast te leggen. Ik hoop dat je het op deze foto toch redelijk goed kunt zien! De ondertoon is heel zacht roze, maar wanneer je hem als topcoat gebruikt merk je dat vrijwel niet. Ik gebruik hem eigenlijk altijd als topcoat trouwens, niet als lak over mijn hele nagels heen zonder andere lak er onder.

En dat waren mijn negen glitterige lakjes uit mijn nagellakstash! Ik hoop dat je het leuk vond, tot de volgende Manicure Monday!

– Paula

Het dienblad die ik gebruikte als decoratie onder de lakjes is trouwens van Ikea! 😉 

Geef een reactie

