Mijn drie favoriete series + waarom deze serie bij je past

Dool je uren lang rond op Netflix op zoek naar een leuke serie? Of weet je juist niet welke serie je nog moet kijken? Ik laat je zien welke drie series enorm leuk zijn en of ze bij je passen. Kijk mee.

pll

Pretty Little Liars 

Uiteraard kon ik deze blogpost niet online zetten als er geen ‘Pretty Little Liars’ in zat. Mijn favoriete serie die ik echt iedereen kan aanraden. Maar waarom is het zo leuk? Er zit liefde in, ruzie en vriendschap. Alles is zo goed in elkaar gezet, vooral de personages. Je kunt je makkelijk inleven in een van de vier meiden. Ieder heeft zijn eigen problemen, het is mooi om te zien hoe ze elkaar helpen en hoe hun vriendschap opbloeit. Daarnaast is er nog het spannende deel van de hele serie, uitzoeken wie A is! A stuurt de vier meiden continu sms’jes, heel eng. Omdat hun beste vriendin Alison spoorloos verdwenen is, is het extra eng. Zou zei het zijn achter die sms’jes?

Pretty Little Liars past bij jou als:
– … je mysterie in een serie leuk vind (in de serie kom je steeds meer te weten over A, maar het blijft mysterieus en spannend).
– … je van knappe mensen houd in series (maar echt, 99% van de cast in PLL is hot – denk aan Julian Morris, Ian Harding…).
– … je je wilt kunnen identificeren met de hoofdrolspelers (ik zei het al, de serie is heel goed gemaakt, de karakters lijken heel echt waardoor je snel verbonden bent met een of meerdere (hoofd)personen in de serie).
– … je van romantische komedies houd (de serie is enorm romantisch maar tegelijkertijd ook grappig door de opmerkingen die de meiden soms maken – vooral Hanna).
– … je het leuk vind om te zien hoe een vriendschap zich door de jaren heen ontwikkeld (van beste vriendinnen tot meiden die je amper meer spreekt bijvoorbeeld).
– … je graag kijkt naar de kledingstijl van acteurs en actrices in series (iedereen is zo goodlooking!).
– … je geduld hebt (maar echt, uitzoeken wie A is duurt zo lang; so far weten we het nog steeds niet helemaal!)

Reign

Ik ben pas in het eerste seizoen van Reign maar vind het nu al een onwijs leuke serie! Het gaat over Mary (het meisje op de foto hierboven), koningin van Schotland, dat in de middeleeuwen naar Frankrijk gaat om te trouwen met de zoon van de koning – Francis de Tweede. Als ze daar is gebeurd er van alles. Romantische intriges, machtsspelletjes en een vleugje duisternis.

Reign past bij jou als:
– … je geschiedenis geweldig vind.
– … je van prachtige middeleeuwse kostuums houd (bereid je maar vast voor, in Reign zie je zoveel mooie jurken dat je bijna zou wensen dat je in de middeleeuwen was geboren).
– … je van romantiek houd, maar wel met een vleugje duisternis (het is heel romantisch, maar spannend en heel duister tegelijkertijd).
– … je geen standaard serie wilt zien (dit is iets compleet anders vind ik!).

The Vampire Diaries

The Vampire Diaries is na Pretty Little Liars echt mijn favoriete serie! Ik heb alle seizoenen dit jaar bekeken en ben sindsdien helemaal fan. Ik snap niet dat ik er in 2014 pas achterkwam dat dit een geweldige serie is! Anyway: het gaat over vampiers, zoals je aan de titel van de serie al kunt zien. De twee broers Damon en Stefan Salvatore uit Mystic Falls maken allerlei dingen mee en ontmoeten daarnaast Elena, een normaal meisje. Wat er verder gebeurd zal ik niet verklappen maar het is onwijs spannend!

The Vampire Diaries past bij je als:
– … je Twilight ook geweldig vond.
– … je series en films met vampiers sowieso heel leuk vind.
– … je een hele spannende serie wilt volgen (geloof mij; spannend blijft het steeds!)
– … je een thriller/horror graag gemixt ziet met een dosis romantische scenes (ja, liefde speelt in deze serie ook een rol, uiteraard).
– … je Ian Somerhalder knap vind (en je het niet erg vind dat hij soms halfnaakt door het beeld loopt!).

Ik hoop dat je iets hebt aan dit artikel! 

Until next time,
Paula.

One thought on “Mijn drie favoriete series + waarom deze serie bij je past

  1. Pingback: 4 nieuwe series die ik wil gaan kijken | Najaar 2015 | Chapter 2

Geef een reactie

