RECEPT: omelet met kaas, tomaat en basilicum

Ik ga jullie vandaag niet leren hoe je een omelet maakt, maar wat voor omelet je kunt maken. Wil je weten hoe je een omelet maakt? Kijk dan dit filmpje van Allerhande.

Dit omelet kan prima doorgaan als ontbijt of lunch, het vult en geeft je energie. Let’s start!

2012-08-07-13-30-31

Wat heb je nodig?
– 2 eieren
– cherrytomaatjes
– kaas (geraspt)
– basilicum
– optioneel: een scheutje melk
– olie om in te bakken
– peper
– zout

Allereerst doe ik twee eieren in een bakje, hier voeg ik peper en zout aan toe. Vervolgens begin ik met het snijden van de cherrytomaatjes. Natuurlijk kun je ook één grote tomaat gebruiken, maar ik koos er voor ongeveer 6 stuks cherrytomaatjes te gebruiken. Ook rasp ik de kaas. Je kunt alle kaas gebruiken die je lekker vindt. Ik gebruikte ‘gewone’ kaas, maar dit recept is ook heerlijk met bijvoorbeeld stukjes feta.

De kaas, tomaat voeg ik vervolgens samen met de basilicum toe aan de eieren. Dan begin ik met het loskloppen van de eieren, terwijl ik dit doe, wordt meteen alles goed door elkaar gemixt. Als je een iets romiger omelet wilt, kun je ook nog een scheutje melk toevoegen.

En dat is het. Dit is de mix voor je omelet. Nu kun je hem gaan maken op jouw eigen, creatieve manier. En omdat er zoveel doorheen zit, is ‘ie extra vullend. Heerlijk om de dag mee te beginnen.

Heb jij nog andere ideeën? Deel ze dan met mij, dat vind ik leuk! Zo kan ik weer van jullie leren.

Geef een reactie

