Review: Tea Tree Pore Minimiser + BB Cream

Ik hoor het al een hele tijd van bijna iedereen: tea tree is een topproduct. Het goedje werkt tegen puistjes en laat je huid er beter uitzien. Ik besloot de proef op de som te nemen en kocht twee producten met tea tree bij The Body Shop.

Teathree Bodyshop (1)

WEES JE ONZUIVERE HUID DE BAAS. DEZE LIJN MET BESTSELLERS BEVAT ONDER MEER DE BEKENDE TEA TREE OIL, FACIAL WASH EN SCRUB. ALLES WAT JE NODIG HEBT OM JE HUID SCHOON EN ZUIVER TE HOUDEN. -THE BODY SHOP

 

Teathree Bodyshop (2)

De Tea Tree Pore Minimiser van The Body Shop is een product die er voor zorgt dat je poriën kleiner worden. Veel mensen hebben grove poriën op hun neus, daar heb ik soms ook last van. Dit zou dus een prima product zijn om dat tegen te gaan! Maar werkt het ook?

Teathree Bodyshop (3)

Na meerdere dagen de Tea Tree Pore Minimiser gebruikt te hebben kom ik tot de conclusie dat het niet goed werkt. De verpakking is prima, met een handig tuitje zodat er niet te veel product uitkomt. Ook de geur en het product zelf zijn heel goed – de geur van tea tree komen je tegemoet als je het opent. Helaas, het product werkt niet optimaal. Mijn huid voelt wel zacht aan en het is fijn om de Pore Minimister voordat je je dagcrème gebruikt op te doen, maar nee: mijn poriën worden niet kleiner. Ik gebruik het product nu nog wel, voor mijn dagcrème als een soort primer. Ik heb het gevoel dat mijn huid ‘frisser’ aanvoelt en mijn make-up er wel beter door gaat zitten. Voor de rest is de werking van de Pore Minimiser dus heel slecht – het werkt niet.

Teathree Bodyshop (4)

Tot zo ver ben ik dus nog niet zo te spreken over tea tree, maar hey: er is meer. Ik kocht ook de BB-cream in de kleur 01 (Light). Er zijn drie kleuren – light, medium en dark – maar aangezien mijn huid altijd heel licht is koos ik uiteraard voor ‘light’. De dop is heel handig qua opening waardoor er weer geen enorme hoeveelheid BB cream uitkomt.

Teathree Bodyshop (5)

En ja! Dit product werkt goed. De BB-cream heeft een normale dekking en is perfect voor in de zomer. Het oogt heel natuurlijk, eventueel kun je met concealer nog wat onzuiverheden wegwerken als je dat wilt, omdat het niet compleet dekkend is op je gezicht. Maar zo’n natuurlijke dekking vind ik juist wel mooi, zeker voor in de zomer als je toch wat make-up op wilt maar geen lagen foundation. Daar is dit perfect voor! Mijn onzuiverheden verdwijnen ook een beetje, de tea tree werkt meteen in en het voelt heel natuurlijk aan. Een heel fijn product.

Tea 1

Links de Tea Tree Pore Minimiser, rechts de Tea Tree Flawless BB Cream in kleur 01 Light. De BB-cream is hier een beetje uitgesmeerd zodat je kunt zien wat het effect is. De Pore Minimister komt zo uit de tube, de substantie is fijn en ruikt enorm naar tea tree!

Tea Tree Pore Minimiser – 10,00 euro – The Body Shop (ook online, hier)
Tea Tree Flawless BB Cream – 8,00 euro – The Body Shop (ook online, hier)
Momenteel is er een actie op alle gezichtsproducten, je kunt het tweede product met 50% korting bestellen/kopen.

Until next time,
Paula.

Geef een reactie

