Manicure Monday: Mijn vijf favoriete nagellakjes voor de zomer

Het is Manicure Monday! Tijd voor mijn wekelijkse blogpost over nagellak en alles wat daar bij hoort. Vandaag laat ik mijn vijf favoriete lakjes zien voor de zomer.

Vijf favoriete zomerlakjes (1) Vijf favoriete zomerlakjes (2) Vijf favoriete zomerlakjes (3)

In mijn nagellakstash liggen zoveel mooie kleurtjes dat ik soms even niet meer weet welke kleur ik op mijn nagels moet doen. Ik heb er genoeg, maar kiezen blijft lastig. Vandaar dat ik mijn stash doorzocht naar mooie lakjes voor de zomer, zodat ik zelf ook wat overzicht heb. Ik maakte een selectie van vijf lakjes die ik graag draag in de zomer. Sommige droeg ik vorig jaar al, sommige draag ik nu heel veel.

Vijf favoriete zomerlakjes (4)

DA Nailpolish Color & Shine in 025 – 2,99

Ik heb verschillende lakjes van DA, met de mooie lange zilveren dop schitteren ze gezamenlijk achter in mijn stash. Deze rode lak pak ik niet heel vaak, terwijl het juist zo mooi is. Het is een lak die je in principe altijd kan dragen, niet per se alleen in de zomer. Deze rode lak is helemaal geen zomerse kleur, maar toch vind ik hem mooi voor de zomer. Als ik even niet weet wat ik op moet pak ik bijna altijd een rode tint namelijk. Deze rode kleur is daar een van, in de zomer lak ik mijn teennagels namelijk altijd rood. Heel basic, omdat groen/blauw of een andere vreemde kleur vaak raar uitpakt op je teennagels. Rood kan prima op je teennagels, het staat mooi als je op het strand bent en op blote voeten in je zand loopt, in de zee loopt of als je op je slippers een ijsje gaat halen.

Vijf favoriete zomerlakjes (5)

Catrice Ultimate Nail Lacquer in 820 Pimp My Shrimp – 2,99

Koraalkleuren voor de zomer doen het altijd goed als je het mij vraagt, zo ook deze lak. Pimp My Shrimp is een heerlijke koraalkleur die moeilijk te omschrijven is. Het is oranje, maar ook weer niet. Het is een hele mooie en aparte kleur die ik graag op mijn nagels draag. Op de foto oogt de kleur niet zo fel, maar op je nagels is dat juist wel zo! :’) Kortom: dit is zeker een favoriet lakje.

Vijf favoriete zomerlakjes (6)

Essie Spaghetti Strap – 9,95 (Etos)

Essie is een van mijn favoriete nagellakmerken, dus ook in dit favorietenrijtje mocht Essie niet ontbreken! Spaghetti Strap is een hele zomerse kleur, enorm licht roze en heel erg schattig. Bij een gebruinde huid staat zo’n lichte kleur fantastisch en lijk je nog een tikje bruiner. De lakken van Essie lakken heel fijn door het brede kwastje vind ik, mijn nagels zijn altijd zo gelakt als ik het gebruik. Helaas is het wel zo dat deze kleur niet meteen goed dekt, ik had wel drie laagjes nodig. Toch blijft het favoriet omdat de kleur geweldig mooi is!

Vijf favoriete zomerlakjes (7)

Hema Longlasting Nailpolish in 79 – 3,00 

Naast Essie behoren de lakjes van Hema tot mijn favorietenlijstje. De lakjes zijn goedkoper, drie euro per stuk, en lakken ook heel fijn. Het kwastje is wel minder breed, dat is een nadeel. De lichtgele kleur dekt in ieder geval wel goed: voordeel! Lichtgeel of pastelgeel vind ik heel mooi voor de zomer en doet me denken aan de zon. Als het even bewolkt is kijk je even naar je nagels, daar blijft het gewoon zomer. Haha. 😉 De lak dekt trouwens in twee laagjes, dat vind ik fijn.

Vijf favoriete zomerlakjes (8)

Essie Mint Candy Apple – 9,95 (Etos)

Nog meer Essie dan, als laatste. Dit is mijn favoriet op dit moment, Mint Candy Apple. Vorig jaar werd deze kleur massaal gehypet op blogs en snapte ik niet wat er nou zo geweldig aan was. Maar ja, het is echt zo: deze kleur mint is perfect! Wat ik wel erg jammer vind is dat de nagellak er redelijk snel afgaat, dat heb ik niet zo vaak met Essie. De kleur maakt een hoop goed natuurlijk, maar ik zou willen dat ‘ie er niet zo snel af zou bladderen. Met een topcoat gaat het al iets beter, dat wel, maar het blijft jammer.

En dan komen nu de swatches! Ik heb een nagelwiel gebruikt zodat je de kleuren beter kunt zien.

Vijf favoriete zomerlakjes (10)

Vijf favoriete zomerlakjes (9)
Van links naar rechts: DA Nailpolish Color & Shine in 025 – Catrice Pimp My Shrimp – Essie Spaghetti Strap – Hema Longlasting Nailpolish in 79 – Essie Mint Candy Apple.

En dat waren mijn vijf favoriete zomerse nagellakjes! Heb je nog tips voor mooie lakjes die ik kan dragen deze zomer – let me know. En, welke lak dragen jullie standaard in de zomer?

Until next time,
Paula.

One thought on “Manicure Monday: Mijn vijf favoriete nagellakjes voor de zomer

Geef een reactie

