Review: Nivea Pure Effect Zuiverend Masker

Een masker om je huid zachter te maken of puistjes te voorkomen. Het klinkt bijna al een sprookje: een kleimasker op je gezicht en je puistjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit masker belooft ook heel wat: een zuivere- en matte huid en het voorkomen van puistjes en mee-eters. Klinkt fantastisch, maar werkt het ook zo?

20140308_152404

De verpakking ziet er vrij simpel uit: wit met blauw. Het oogt betrouwbaar, als een goed maker. Ik kies vaker voor een echt goed masker dan ‘fun-maskers’ met bijvoorbeeld kauwgomgeur. Dit masker van Nivea ziet er in ieder geval niet uit als zo’n fun-masker. Wat ook handig is aan de verpakking is dat het masker in twee delen is verdeeld. Zo kun je het meerdere keren gebruiken en droogt het minder snel uit. Ik heb er in totaal vier keer mee gedaan, twee keer per verpakking. Maar het is maar net hoeveel masker jij op je gezicht wilt. Ik hou niet van een heel dik masker, dus smeer ik niet de hele verpakking meteen op mijn gezicht.

Dit is wat Nivea zelf over het masker zegt:
De lavamineralen in dit masker zorgen voor een snelle dieptereiniging. Overmatig talg en onzuiverheden worden binnen drie minuten efficiënt verwijderd. Met bisabolol en vitamine E helpt het masker de natuurlijke vochtbalans van de huid te behouden. Voor een gematteerde huid en een zuiver en fris gevoel.

20140308_152410

 

Zoals de verpakking al zegt is dit een kleimasker met magnolia extract en witte klei. Niet meteen een combinatie van ingrediënten waarbij ik verwacht dat ik minder puistjes krijg, maar goed; wie weet werkt het wel.

Ik probeerde het masker de eerste keer op mijn hele gezicht, wat best tricky is bij mijn gevoelige huid. Dat voelde eerst prima aan en heel fris, tot mijn wangen begonnen te branden. Au! Ik heb het masker snel van mijn wangen afgehaald omdat het pijn deed. Ik liet de overige substantie wel op mijn gezicht zitten. Het is ook beter om het alleen op je T-zone te gebruiken (hoofd, neus, kin), zoals op de verpakking staat. Zeker geen aanrader dus om op je hele gezicht te gebruiken!

Mijn huid was vrij rood daarna maar trok daarna alweer bij. Toen ik het masker van mijn gezicht had af gewassen voelde mijn huid heel zacht en fris aan, op mijn wangen na. (Logisch!) Het masker is dus prima voor een gevoelige huid, maar alleen voor je T-zone fijn. Mijn puistjes waren niet direct weg natuurlijk, maar ik merkte de dagen daarna wel dat het een soort uitdrogend effect heeft waardoor acne snel weggaat. Best fijn, want mijn huid zag er wel wat beter uit daardoor.

Ik heb daarna nog drie keer het masker gebruikt en het is echt een fijn masker. De kleur van het masker is trouwens blauw, daardoor lijkt het ook lekker fris! 😉 Nivea raadt aan om het 1-2 keer per week te gebruiken, ik heb dit allebei geprobeerd: een week gebruikte ik het een keer, een andere week twee keer. Beide kan, maar ik merk niet direct veel verschil. Het blijft gewoon een fijn masker, die ik misschien wel eens opnieuw koop.

Het masker kost 1,92 en is te koop bij Kruidvat, DA, Trekpleister en andere drogisterijen. 

3 thoughts on “Review: Nivea Pure Effect Zuiverend Masker

  1. De maskertjes van Nivea zijn over het algemeen heel fijn, vind ik. Ook betrouwbaar inderdaad. Ik heb jullie trouwens genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award, morgenochtend staat er een artikel op mijn site met alle informatie.
    Xx

Geef een reactie

