Review: Etos Verfrissende Tonic

Je huid reinigen voor het slapengaan is heel belangrijk, vind ik. Ik haal altijd eerst mijn (oog)make-up er af met de oogmake-upremover van Yves Rocher, daarna gebruik ik een reinigingsmelk en dan tonic. Als laatste gebruik in mijn favoriete crème voor op mijn gezicht: Embryolisse Lait-Crème Concentré. Vandaag laat ik je zien welke tonic ik gebruik.

etos tonic

Ik gebruik nu al een tijdje de Verfrissende Tonic van Etos. Het bevalt tot nu toe best goed. In de tonic zit een lotusextract, wat er voor zorgt dat het niet heel agressief is voor je huid maar iets milder. Dat vind ik fijn, omdat mijn huid heel gevoelig is. Vaak kan ik niet goed tegen gezichtsreinigingsproducten of tonics, maar bij deze viel het me heel erg mee.

Dit is wat de tonic van Etos hoort te doen:
”Deze verfrissende tonic voor de normale en gemengde huid reinigt de huis op milde wijze en verwijderd onzuiverheden. Etos Verfrissende Tonic bevat hydraterende ingrediënten en geeft de huid een fris en glad gevoel”

En ja, ik ben er enthousiast over en dat ben ik niet snel over een tonic. Zoals ik al zei is het mild, wat er voor zorgt dat mijn huid niet knalrood is na afloop. Nadat ik de tonic heb gebruikt voelt het ook heel fris aan, zoals het product ook beloofd. Alleen een glad gevoel en het verwijderen van onzuiverheden mogen van mij wel iets meer. Ik heb last van acne en merk niet direct dat het weggaat, maar het helpt wel enigszins. Veel puistjes zijn wat minder als ik wakker word, dat is wel een voordeel.


(foto: beautyjuf.nl)

Je kunt de tonic ook met de reinigingsmelk van dezelfde lijn gebruiken als je dat wilt. Beide flacons kosten 2,99 per stuk. Je krijgt dan 200 ml van het product, aardig budget dus. Wat mij betreft is de tonic in ieder geval een aanrader! Overigens vind ik het ook mooi hoe de verpakking er uit ziet. Het is dan budget, maar dat zie je er niet direct aan af.

Etos Tonic – 2,99 euro

Geef een reactie

