Music of the moment: Maart 2014

We schrijven meestal over beauty en fashion, maar wat ik ook ontzettend leuk vind is muziek. Als ik de eerste paar klanken van een liedje hoor weet ik bijna altijd welk nummer het is en van wie het is. Ik schrijf veel te weinig over muziek, terwijl het juist zo leuk is. Daar komt vanaf nu verandering in. Ik ga vanaf nu proberen om jullie een keer per week bij te praten over de muziek die ik luister in ‘music of the moment’. Muziek wat ik op dit moment fantastisch vind.

The Wire van Haim, wat een heerlijk nummer! Ik kende Haim helemaal niet, maar het is een indiepop/rockband uit Los Angeles. Deze drie zussen zingen samen zulke fijne zomerliedjes. Een beetje indie met een vleugje rock. Als ik dit hoor waan ik me al helemaal in de zomer en zie ik bijna een cocktail naast me staan. Luisteren dus!

If I Ever Feel Better kwam ik net als het vorige liedje tegen op Spotify. Sinds Spotify afspeellijsten heb kan ik niet meer stoppen met luisteren naar de afspeellijst Mood Booster. Serieus de beste uitvinding van Spotify ooit! Heerlijke liedjes waar je een instant summerfeeling van krijgt. Dit is een iets zieliger liedje maar heeft wel een vrolijke vibe. Fijn als je op de fiets rijdt met dit mooie weer.

Country met een zomergevoel, dat is eigenlijk dit liedje Riptide. Deze zanger met een bos krullen zingt in ieder geval steengoed. Ergens doet het me aan Taylor Swift denken vanwege het countygevoel.

Ik kende The Naked And The Famous helemaal niet terwijl ze enorm fijne muziek hebben! Ze zijn ook aardig populair in Amerika, dus hoe het komt dat ik ze nog niet ken weet ik niet. Dit nummer ontdekte ik wederom via Spotify. Vooral het beginstuk vind ik heerlijk. Het is soms wel een beetje depressief vind ik, maar toch ook wel mooi om te luisteren. Niet het nummer waar je meteen vrolijk van wordt, maar deze liedjes moeten er ook zijn.

Yay! Dit is echt een chill liedje, het refrein is ook heerlijk vrolijk. OEH Somebody loves yooouuu. Een liedje waar je sowieso vrolijk van wordt!

Da-da-da-da. Dit nummer kan je helemaal meeneuriën zo easy begint dit liedje. Damn, wat fijn! De clip is ook heel grappig en enorm vrolijk.  Als je nu nog niet vrolijk bent weet ik het ook niet meer hoor. Mijn humeur slaat meteen om (in positieve zin!) als ik dit hoor. Het zou trouwens zomaar kunnen dat ik dit liedje de hele zomer luister. Dit moet je echt luisteren! Ik kan niet eens in woorden beschrijven hoe onwijs tof dit liedje is.

Ik kan niet genoeg krijgen van alle zomerliedjes merk je, haha. Dit is ook zeker een aanrader. Zo’n liedje die je zachtjes mee kunt neuriën of zingen. De tekst is ook heel vrolijk. There is a little bit of sunshine in all you do. Ik heb dit liedje inmiddels al honderd keer geluisterd op mijn mobiel als het niet vaker is. Fijn!

Er zijn veel mensen die dit nummer vreselijk vinden of die Katy Perry überhaupt niet zo mogen, sorry: ik vind het wel goed. Die beat heb ik continu in mijn hoofd en ik draai dit nummer echt te vaak. Soms denk ik echt: dit nummer is zo slecht, maar ik vind het ook fantastisch. Het is zo dubbel. Wat vinden jullie?

3 thoughts on “Music of the moment: Maart 2014

  1. Heeee een blog over muziek! Super fijn. Past wel bij vandaag.. de line up van Pinkpop is bekend geworden, wat een mega goede line-up zeg WOW! Haim is echt super leuk, prettig dat ook zij dit jaar op pinkpop staan.

Geef een reactie

