skeeleren

Paula’s Diary: Maart 2014

Ik zag het denk ik voor het eerst bij Teske van Teskuh.nl, een blogpost (‘my life in pictures’) waarin ze laat zien wat ze de afgelopen week heeft gedaan. Niet alleen met tekst, maar vooral met foto’s. Bij andere bloggers vind ik dat onwijs leuk om te zien, lekker langs mooie foto’s scrollen.. en een kijkje nemen in het leven van iemand anders. Dus, waarom zou ik het zelf niet een keer proberen? Scrollen langs foto’s is altijd leuk toch? Vandaar de allereerste Paula’s Diary ooit, kijk mee wat ik deed in de eerste week van maart! (3 t/m 9 maart 2014)

MaandagCollage

Maandag moest ik na de voorjaarsvakantie weer naar school, meh! Ik ook nog eens de eerste twee uur taalbeheersing, dat heeft vooral met spelling te maken maar momenteel zijn we bezig met argumenteren. Op mijn opleiding journalistiek is het heel belangrijk dat je goed bent in taal, logisch ook. Maar die ochtend had ik er echt geen zin in, en er kwam ook nog allemaal Latijnse woorden langs! Ook goedemorgen!

Ik had les tot half vier, daarna ging ik naar huis. Linksonder zie je station Leeuwarden, ik vind het station eigenlijk best wel mooi van binnen! Toen het avond was keek ik natuurlijk Proefkonijnen. Ik ben echt een enorme fan van Valerio dus zo’n programma kan ik niet overslaan, haha.πŸ˜‰

DinsdagCollage

Dinsdag had ik weer een paar college’s, ik hoefde mijn laptop niet per se mee dus vandaar dat ik mijn nieuwe tas van de Primark meenam. Ik vind ‘m echt heel leuk! Ik was gelukkig ook nog best vroeg uit, dus in het lenteweer liep ik terug naar het station. Ik kocht een ‘American Cookie’ bij de Kiosk voor mezelf als troostvoer, omdat ik vandaag gezeur had met mijn groepje over een werkstuk. Een heel gedoe allemaal en vraag me niet hoe: maar het is uiteindelijk ingeleverd. Nu nog een voldoende.

WoensdagCollage1

Woensdag! Weer een hele mooie dag. De foto met de gele bloemetjes maakte ik vlak bij de bushalte waar ik altijd opstap. Wauw, het wordt echt weer lente! Ik had die dag nog wel mijn winterjas aan want het was toch nog fris. Links zie je Den Haag, ik ging met school naar een soort masterclass toe. Na drie uur treinen kwam ik eindelijk aan.. samen met klasgenoten die ook allemaal in dezelfde trein zaten. Gezellig!

WoensdagCollage2

En toen begon de Masterclass van Frits Wester, politiek journalist bij RTL, en Wouke van Scherrenburg, vroeger ook een politiek journaliste. Er was ook nog een voorlichter bij die ministers in de Tweede Kamer begeleid in de media. Het ging om politici in de media, heel interessant allemaal, maar wel heel veel dingen door elkaar heen.

Om vijf uur gingen we weer richting Den Haag Centraal, ik haalde samen met Anna pasta bij Julia’s voor in de trein. Njum! Bij de AH to go nam ik een flesje Arizona mee, ik vind dit de lekkerste soort: groene thee met honing. En, na nog eens drie uur in de trein kwam ik weer aan in Leeuwarden. Eindelijk! Het was inmiddels al half negen ’s avonds toen ik aankwam. Ik was echt enorm moe, en mijn vader was zo lief om me op te halen met de auto. Heel erg fijn.

DonderdagCollage1
Ik was na mijn treinreis de dag hiervoor bijna meteen op bed gegaan, maar ik had nog wel mijn haar gewassen. En toen werd ik dus wakker met wat krullen in mijn haar. Daarna zat het gelukkig een stuk beter. Ik was vandaag vrij van school, maar moest wel dingen afmaken. Onder andere dit achtergrondverhaal die ik schreef over Telegram en Facebook.

DonderdagCollage2

Na een ochtend druk met school bezig te zijn geweest deed ik de rest van de dag bijna niks meer. Ik typte wel wat blogpost en veranderde de lay-out van onze blog in een lentethema. Vinden jullie het leuk zo? Nog meer lente: ik zette deze kaarshouders in mijn kamer. Mijn hele vensterbank op mijn kamer is nu zo’n beetje in het thema ‘wit’.

Mijn moeder vroeg of ik mee ging naar de winkel om boodschappen te doen, dus ik ging mee! Nog wel met een sjaal om, want enorm warm was het nog steeds niet.

DonderdagCollage3

Ik spotte Babylips in de Albert Heijn, haha! Echt zo raar dat ze het daar ook verkopen, ik stond er even van te kijken. Ze verkopen wel maar een soort helaas. Toen we klaar waren met de boodschappen gingen we weer naar huis, de lucht was super mooi dus ik maakte een aantal foto’s.

En ’s avonds keek ik Wie Is De Mol. Ik ben nog steeds helemaal in shock dat Jan-Willem, MIJN MOL, er uit is. Samen met mijn zusje zat ik serieus te gillen voor de televisie toen we hoorden dat hij naar huis moest. Ik geloof nog steeds dat het niet waar is en dat hij in de volgende aflevering opeens terugkomt. Dit kan gewoon niet!!

VrijdagCollage1

Vrijdag moest ik zes uur op, om te huilen zulke tijden. Als ik het eerste uur les heb moet ik echt om zes uur mijn bed uit aangezien ik nog een uur met de trein moet om naar school te gaan in Zwolle. Maar ja, het was weer een korte dag. Grappig feitje: als ik naar school loop lopen er altijd massa’s mensen die kant op. Het lijkt net een avondvierdaagse als ik naar school loop zoveel mensen hebben er ook college.πŸ˜‰

VrijdagCollage2

In Zwolle haalde ik mijn fiets op, die er al een paar weken stond. Ik loop meestal naar school omdat het niet ver is, dus kies ik minder vaak voor mijn fiets. De band was ook lek dus vandaar dat ik ‘m helemaal niet kon gebruiken. Ik nam ‘m mee naar Leeuwarden en ging ermee naar de fietsenstalling om ‘m daar te laten repareren. Terug ging ik met de bus. De laatste tijd zie ik steeds meer krokussen langs de weg. Zo leuk!

Ik ging best vroeg op bed omdat ik me niet zo lekker voelde en moe was. Hier zie je mijn hartvormige kussen van Primark. Leuk he?

ZaterdagCollage1

Zaterdag was het opeens zo’n mooi weer! Ik type weer een aantal blogposts en haalde samen met mijn vader mijn fiets op van het station. Er moest een nieuwe binnenband in, maar hij doet het weer. Gelukkig heb ik mijn eigen fiets ook thuis, de fiets in Zwolle kreeg ik van mijn oom en tante omdat ze nog een over hadden. Nu heb ik dus eigenlijk twee fietsen!πŸ˜‰

Dat plantje rechtsboven is trouwens munt. Mijn moeder of vader had deze volgens mij gekregen. Leuk om te zien hoe snel zo’n plantje groeit. Β Volgens mij zijn ze ook te koop bij de Hema, de laatste tijd zie ik vaak zulke zelf-kweek potjes.

ZaterdagCollage2

Ik spotte zelfs een vlinder die dag! Wauw! ’s Avonds aten we lekker gebakken aardappeltjes met een stukje vlees en snijbonen, wat mijn moeder klaarmaakte. Een van mijn lievelingsgerechten!πŸ™‚

Rechtsonder mijn pyjama.. haha.. ik heb mijn kerstpyjama (Primark) nog een keer aangetrokken maar nu ligt ‘ie weer in de kast. Tijd voor vrolijke kleuren! Die avond voelde ik me weer niet zo heel top – het is nu dinsdag en ik ben thuis gebleven van school omdat ik me niet lekker voelde – dus kon ik niet naar de verjaardag van een vriendin van me. Jammer!😦

ZondagCollage1

Zondag was ik echt voornamelijk buiten. Ik zat voor op het bankje in de tuin, midden in de zon zonder jas. Wat heerlijk! Met mijn vader en zusje ging ik naar het Leeuwarder Bos, vlak bij ons huis om een stuk te skeeleren. Rechtsonder zie je mijn zusje die net als mijn vader liever ging fietsen.

Ik lakte mijn nagels nog mintgroen (Essence Me&My Icecream Collectie die niet meer te koop is) en maakte toen deze foto. Heel vreemd, maar mijn mobiel maakte de achtergrond opeens wazig. Dat wil ik altijd al, maar het lukt me nooit. Nu ging het per ongeluk en maakte ik een hele mooie foto, al zeg ik het zelf. Ik ben er best trots op! Ondanks dat mijn ring raar zit.πŸ˜‰

ZondagCollage2

Allemaal eendjes in het bos, zo cute. We hadden wat brood meegenomen om ze te voeren, maar heel veel andere mensen ook. Volgens mij zitten ze aan het eind van de dag propvol, die eenden. Rechtsboven zie je mijn zusje Gina en ik. Ik droeg mijn nieuwe zonnebril met madeliefjes van de Primark.

Toen ik weer terug naar huis skeelerde (lees: helft van de tijd hield ik mijn zusje of mijn vader die op de fiets zat zodat ik sneller ging) plofte ik neer op het bankje voor huis. Tijd voor drinken! Ik nam een kop thee en zat alweer zonder jas buiten.

skeeleren

En als laatste nog even bewijs: ik skeelerde wel echt hoor!πŸ˜‰ Maar omdat ik geen bizar goede conditie heb (lees: ik sport niet) hield ik soms even vast aan de fiets van mijn vader of zusje om sneller te gaan of om uit te rusten. Als het zulk weer blijft ga ik vaker skeeleren, ik vind het echt leuk. Hardlopen vind ik veel saaier.

Vonden jullie het leuk en willen jullie dit vaker zien? Reageer dan! Wie weet zie je mijn diary nog eens langskomen of neemt Anna je een week mee in haar leven.

One thought on “Paula’s Diary: Maart 2014

  1. Pingback: Paula’s Diary #2 – September/Oktober 2014 | We Call It Beauty

Geef een reactie

