Wraps for lunch!

Wil jij ook weleens wat anders voor je lunch? Lees dan snel verder!

Afgelopen vakantie heb ik eindeloze treinreizen gemaakt. Om deze iets dragelijker te maken, maakte ik wat wraps voor onderweg. Ik heb vrij bekende combinaties gemaakt. Toch is zo’n wrap net even anders dan een ‘normale’ sandwich. Zeker het proberen waard!

2014-02-24 14.56.10

Ik maakte drie verschillende combinaties, maar voordat je verder leest is het belangrijk om te weten dat deze wraps vers het allerlekkerst zijn! Daarover straks meer…

Combinatie 1: tomaat, mozzarella en pesto.
Pak een wrap en smeer deze in met pesto. Verdeel daarna wat stukjes tomaat en mozzarella over het midden. Rol de wrap daarna op en snijd hem doormidden. Je kunt de wraps ook kleiner snijden, dan heb je kleinere porties.

Combinatie 2: ijsbergsla, brie en honing.
Het principe is hier eigenlijk hetzelfde als bij de vorige combinatie. Smeer de wrap in met honing en verdeel de brie en sla er over heen.

Combinatie 3: kipfilet, ananas, mayonaise.
Je kunt het zo langzamerhand waarschijnlijk zelf wel bedenken: je smeert de mayonaise over de wrap en verdeelt vervolgens wat kipfilet en ananas over de wrap.

2014-02-24 15.08.59

En dan is het nu tijd om te smullen! Of niet…
Ik maakte de wraps van te voren en wikkelde ze in aluminiumfolie. Ik legde ze in de koelkast om ze de volgende dag ‘vers’ mee te kunnen nemen. Dit viel een beetje tegen. De wraps waren geplet en doorweekt met of tomatensap, honing of mayonaise. Erg jammer. Ze waren nog steeds heel lekker hoor, maar ik zal het niet aanraden.

Hoe houd jij je lunch vers voor de volgende dag?

– Anna.

2 thoughts on “Wraps for lunch!

  1. Ah, heerlijk, ik ben echt gek op wraps! Ik maak het ook regelmatig voor de volgende dag, en wat ik dan doe is dat ik de wraps alleen nog maar besmeer en beleg met de ‘niet natte’ ingrediënten. Ik besmeer hem bijvoorbeeld alleen nog maar met roomkaas en ham, en leg alvast in een afgesloten bakje gesneden tomaat en komkommer voor de volgende dag klaar, zodat ik dat er de volgende dag dan meteen op kan doen. Eventjes wikkelen in aluminiumfolie en klaar!

Geef een reactie

