Mijn aankopen van Polare

Misschien heb je het al gezien in het nieuws, de boekhandel Polare is failliet gegaan. Ze waren een tijdje dicht, maar nu zijn ze weer open. Waarschijnlijk worden de boekhandels van Polare opgekocht door een andere boekhandels. Er is nog geen enorme leegverkoop, maar veel boeken zijn wel al afgeprijsd. Ook hebben ze tweedehandsboeken die goedkoper zijn dan de normale boeken. Ik nam twee boeken mee.

books


Chantal van Gastel – Zwaar Verliefd!

Als ik een van mijn favoriete schrijfsters moet noemen, noem ik bijna altijd de naam van Chantal van Gastel. Ze schrijft chicklits, echte ‘vrouwenboeken’, maar wel realistisch. Het is niet zo dat het slijmerig wordt of te onrealistisch. In dit boek vertelt Chantal van Gastel het verhaal van Isa. Isa is dierenarts en niet tevreden met haar uiterlijk. Ik heb het boek al gelezen omdat ‘ie op mijn e-reader staat. Maar omdat ik het boek ook graag echt wilde hebben kocht ik ‘m. Nu pronkt ‘ie op de bovenste plank van mijn kast. Yay! Echt een aanrader om te lezen. Zwaar Verliefd! is trouwens het eerste deel van de reeks, daarna komen Zwaar Beproefd! en Zwaar Verguld!

Francine Oomen – Hoe overleeft Rosa in New York?

Francine Oomen moet iedereen wel kennen, denk ik. Ik las vroeger alle Hoe Overleef Ik-boeken van haar en was een enorme fan van de hele reeks. Daarnaast had ik een tijdje een abonnement op het tijdschrift van  Hoe Overleef Ik en ging ik naar de bioscoop om Hoe Overleef Ik Mezelf te zien. Je snapt het al, toen ik langs de jeugdboeken liep moest ik dat boek wel meenemen. Voor 8,95 nam ik deze mee, als tweedehands exemplaar. Ontzettend leuk om weer een boek van haar te lezen. Dit is namelijk een vervolg op de hele Hoe Overleef Ik (HOI)-reeks, maar dan voor de wat oudere lezeressen. Ik pas daar denk ik wel bij, aangezien ik zo’n beetje ben opgegroeid met haar boeken. In dit boek gaat Rosa naar New York voor drie maanden omdat ze niet is ingeloot voor haar studie. Zoals altijd, geweldig geschreven. Ik blijf fan van Francine.

Tot de volgende blogpost,
Paula. 

One thought on “Mijn aankopen van Polare

  1. Ik kan ook nooit genoeg krijgen van boeken. En Polare is/was altijd een fijne winkel. Redelijk goedkope tweedehands boeken die er vaak nog mooi uitzien. Én ze hebben vaak nog boeken die nieuw nergens meer te krijgen zijn <3.

Geef een reactie

