How to define your style

Eind december en begin januari zag ik allerlei ‘visionboards’ voorbij komen. Dit zijn een soort collages van wensen of dromen die je hebt. Ik besloot dit visionboard enigszins aan te passen en een bord met alleen maar fashion te maken om er achter te komen wat mijn stijl nu is. Verder ben ik op zoek gegaan naar andere tips om je stijl te ontwikkelen. Benieuwd? Lees snel verder!

Ik heb veel met fashion bezig en vind het leuk om nieuwe stijlen te ontdekken en nieuwe combinaties te maken in mijn kledingkast. Toch heb ook ik soms wat struggles met het vinden van mijn eigen stijl. Zo’n ‘fashionboard’ kan je daar bij helpen. Ik creëer bijvoorbeeld veel looks op PolyvoreOp deze manier krijg ik een goed beeld van wat ik mooi vind en wat voor stijl bij mij past. Vaak stel ik outfits samen die ik ontzettend mooi vind, maar in het echt niet snel zou dragen. Dat vind ik jammer, want meestal is het enige dat ontbreekt het lef hebben. Ik hou van kleding en je kunt zoveel mooie dingen doen met kleren. Toch ben ik vaak te terughoudend. Op mijn Polyvore-account ontwikkel ik mijn stijl en zie ik wat ik écht graag wil dragen. Ik ben dan ook van plan om dit jaar meer te durven en te dragen.

fashionboard

Ik heb nu even snel een collage gemaakt van mijn favoriete Polyvore-looks. Je kunt natuurlijk ook zelf gaan knutselen (zonder computer). Je kunt dan plaatjes uit tijdschriften knippen of plaatjes printen en uitknippen. Jullie zullen mijn knutsel-versie snel online vinden :). Onthoud tot dan gewoon dat het belangrijk is om zoveel mogelijk inspiratie op te doen. Kijk in tijdschriften, op internet, op straat of gewoon in de winkel. Knip plaatjes uit, combineer ze en maak collages.

Er zijn nog meer manieren om je stijl te vinden, denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van een ‘style diary‘. Dit kan door middel van een (fashion)blog. Op die manier kun je terug lezen of zien wat je veel draagt of mooi vindt. In een blog zie je eigenlijk een soort van tijdlijn van je stijl. Hoe heb je jezelf ontwikkeld? Wat vind je mooi en wat wil je liever nooit meer dragen? In een blog wordt je hele proces en ontwikkeling op het gebied van fashion mooi vastgelegd, maar natuurlijk hoef je niet perse een blog te beginnen. Je kunt bijvoorbeeld ook elke dag een foto maken van je outfit en deze gewoon voor jezelf bewaren. Je kunt ze uiteraard ook delen op bijvoorbeeld Instagram, maar dit voegt niets toe wat betreft het vinden van je stijl.

Wat ook leuk is om te doen, is jezelf bepaalde vragen stellen. Bijvoorbeeld: als ik een tas was, wat voor tas zou ik dan zijn? Als ik een schoen was, wat voor schoen zal ik dan zijn? Het klinkt een beetje vreemd, maar dit kan je echt helpen te bedenken wat voor stijlen jij mooi vindt en graag draagt.

Natuurlijk is het belangrijk om open te staan voor andere, nieuwe stijlen. En uiteraard kun je alles met elkaar combineren. Je hoeft jezelf niet in een hokje te plaatsen, dat is ook helemaal niet de bedoeling van dit artikel. Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben om zo ook meer inzicht te krijgen in jouw stijl. Draag kleren die jouw blij maken, dat is het belangrijkst!

Do things because YOU love them and not just to fit in

– Anna.

One thought on “How to define your style

Geef een reactie

