De Beautyblogger TAG

Als beautybloggers, of eigenlijk pas net beginnende beautybloggers is het misschien een beetje raar om de beautybloggertag meteen over te nemen. Maar omdat de vragen zo leuk zijn besloot ik, Paula, het toch te doen. Binnenkort vind je hier ook Anna’s antwoorden, maar ik mag het spits afbijten.

1. Is je haar stijl of gekruld van zichzelf?

Eigenlijk is mijn haar een soort mix van beide: stijl en gekruld. Vroeger had ik een bos vol krullen. Dat zou ik nu waarschijnlijk nog wel hebben, als ik mijn haar heel kort laat knippen. Maar aangezien ik langer haar heb (iets over mijn schouders) zakken de krullen iets naar beneden. Ik heb nu dus meer slagen in mijn haar. En daar ben ik best blij mee, maar door de dikke structuur van mijn haar is het wel lastig soms. Ik krijg snel klitten in mijn haar! 😦

2. Verf je je haar zelf of laat je dit bij de kapper doen?

Mijn haar verven doe ik bijna nooit. Ik heb ooit blonde highlights laten doen bij de kapper, dat is het enige wat ik gedaan heb qua verven. Ik durf nooit zo’n pakje te kopen met een do-it-self setje. Doodeng dat ik het ga verprutsen en mijn haar opeens oranje wordt. ”Maar op de verpakking staat een hele andere kleur”-momenten wil ik graag voorkomen. 😉

3. Draag je altijd make-up?

Als ik naar buiten ga draag ik 99% van de tijd wel make-up. Vaak is het alleen maar een beetje mascara, foundation en een likje concealer. Niet extreem veel als je het mij vraagt. Ik voel me wel fijner met make-up omdat ik vaak last heb van rode plekjes of puistjes op mijn gezicht. Binnen draag ik niet vaak make-up, als ik de deur niet uit ga dan laat ik het gewoon zoals het is zodat mijn gezicht even kan ‘ademen’ als het ware. Elke dag make-up op is ook niet zo goed natuurlijk..

4. Hoe lang ben je bezig met je make-up? 

Als ik naar school ga doe ik er ongeveer tien minuten tot een kwartier over. Uitgebreide ooglooks voor een gala of een ander feestje duren uiteraard wat langer. Hooguit een halfuur denk ik.

5. Wat doe je eerst: je gezicht of je ogen?

Mijn gezicht! Bijna iedereen begint met foundation als het het mij vraagt. Eerst een goede basis en dan met de details beginnen is wat mij betreft ook het makkelijkste. Ik vind het altijd heel raar als beautybloggers beginnen met een ooglook in een filmpje als ze hun foundation nog niet eens op hebben! Weird.

6. Hoe vaak lak je je nagels?

Heel vaak, waarschijnlijk ook veel te vaak. Ik schrijf af en toe een blog over nagellak of nailart omdat ik het ontzettend leuk vind. Mijn nagellakstash telt dan ook aardig wat lakjes. (Komt nog een filmpje van!) Ook wil ik het liefst dat mijn nagels met mijn kleding matchen. Niet heel handig, aangezien ik bijna iedere dag iets anders draag.. Daarom lak ik mijn nagels soms wel drie keer per week. Maar niet altijd hoor: meestal lak ik het twee keer per week in een neutrale kleur, en de tweede keer met alleen een basecoat. Of ik laat mijn nagels gewoon zoals ze zijn, zonder nagellak.

7. Lak je je teennagels ook in de winter?

Minder vaak dan in de zomer natuurlijk, maar ik lak mijn teennagels in de winter af en toe. Bijvoorbeeld als ik hakken aan toe naar een (kerst)gala of feestje. Maar meestal lak ik ze niet. Wat niet wil zeggen dat ik ze niet knip.. natuurlijk doe ik dat wel! 😉

 

8. Wat is je favoriete parfum?

Momenteel is dat In2u van Calvin Klein. Een fijne zachte geur, best lastig te omschrijven. Ik verlang naar een parfum van Chanel. No. 5 bijvoorbeeld..

9. Hoe ben je aan de naam van je blog gekomen?

Anna en ik waren op Facebook aan het brainstormen over een naam. Uiteindelijk kwam dit eruit. Geen idee wie er met de naam ‘we call it beauty’ kwam, maar dat is dus onze naam.

10. Lees je de comments op je artikelen?

Natuurlijk. We krijgen (nog) niet heel veel comments dus kunnen we alles gewoon lezen. En het is zo leuk als er reacties komen! We reageren ook vaak terug, mocht je het willen weten.

En dit was de tag alweer, als je ‘m wilt overnemen op jouw blog kan dat natuurlijk. Laat het ook even weten in een reactie! 🙂 Tot de volgende blogpost.

 

Geef een reactie

