Trends 2014

De nieuwe trends voor het aankomende seizoen zijn natuurlijk al een tijdje bekend. Echter, je komt ze pas nu weer tegen in de winkels. In dit artikel een selectie van wat ik tot nu toe al ben tegengekomen op het gebied van fashion.

Trend 1: biker details


Deze trend is niet nieuw, maar was afgelopen winter ook al ruimschoots te zien. Het leer van het bikerjasje komt tegenwoordig ook terug in rokken, broeken en kleine details. Deze trend is absoluut één van mijn favorieten, al draag ik zelf niet veel leer. Elk jaar twijfel ik er weer aan of ik nu eindelijk ook een leren jack zal aanschaffen. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. Verder ben ik vooral ‘fan’ van de leren details. Een trui met stukken leer op de schouders spreekt mij wel aan. Dit kan je look de laatste finishing touch geven.

Trend 2: roze

De lichtroze jas was afgelopen winter al een enorme hit en in het aankomende modeseizoen gaan we deze kleur roze ook terugzien in andere kledingstukken. Toen afgelopen herfst deze jas overal in de schappen hing, heb ik er nog even aan gedacht een exemplaar aan te schaffen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, omdat de kleur roze in kleding nooit echt bij mij heeft gepast. Nu het schattige poederroze overal terug gaat komen, moet ik mijn stijl misschien toch enigszins aanpassen. Deze kleur is ontzettend mooi in het voorjaar en kan bovendien naast schattig ook elegant zijn.

Trend 3: zwart-wit

 

Om de felle printmix van de afgelopen seizoenen te neutraliseren zullen veel mode-iconen zich komend seizoen hullen in de rustige zwart-wit print. Niet volledig nieuw, maar zeker niet ongewenst. De kleuren zwart en wit komen vaak terug in mijn garderobe. Meestal is één van deze kleuren het uitgangspunt van de hele outfit. Nooit helemaal zwart of helemaal wit en zelden uitsluitend zwart-wit. Echter, er komt elke dag of zwart of wit in mijn outfit voor.

Trend 4: de midi-rok

 

Na maxi- en minirokken, nu de midirok. Een rok die over de knieën komt, maar niet zo lang is als een maxirok. Dit is de eerste trend dit jaar waar ik niet zo snel aan mee zou doen. Toch is deze trend al door vele ketens overgenomen en razend populair. Ik kwam de rok zelfs tegen in de nieuwste H&M-folder.

Trend 5: cropped top

 

Ja, ze zijn er weer! De cropped tops. Deze trend behoort absoluut tot mijn favorieten, ook al draag ik zelf weinig crop tops. Afgelopen zomer heb ik er een paar aangeschaft en met warm weer droeg ik ze graag. Maar alleen in combinatie met hogetaillebroeken of -rokken.

Wat is jouw favoriete trend? Volgende week deel ik de beauty-trends met jullie.

3 thoughts on “Trends 2014

  1. Pingback: Trends 2014 #2 | We Call It Beauty

  2. Pingback: Fashion favorites 2014 | Anna | We Call It Beauty

Geef een reactie

