Rituals… Qi Stress Relief Serum

Stress: een bekend fenomeen. Sommige mensen kunnen dit makkelijk handelen, ik ben er wat minder makkelijk in (lees vooral dit artikel even: Even tot rust komen). Toen ik van Sinterklaas dit fijne cadeau kreeg, was ik dus ook heel erg blij. Een stress relief serum, zou dit mij verder helpen? Wat moest ik mij hier bij voorstellen?

008453

De verpakking vertelt mij het volgende: ontspannend serum. Verkoelt en ontspant bij stress of vermoeidheid. Must have op het werk of onderweg. Gebruik: masseer een tipje Qi in op de slapen, voorhoofd en nek (dit zijn de 3 ‘pressure points’). Herhaald gebruik versterkt het verfrissende effect.

Dit serum is absoluut verkoelend, geen twijfel mogelijk. Wanneer ik de crème heb ingemasseerd, wordt de huid meteen verkoelt. Bijna koud zelfs. De combinatie van deze verkoeling en de geur van het product (Chinese Munt & Yi Yi Ren) zorgt ervoor dat de huid ontspant. Ik vind dit echt een fijn product. Ik wilde het meteen over mijn hele nek en rug smeren (hier heb ik áltijd spierpijn, vooral tijdens stressperiodes). Dit heb ik maar niet gedaan, hier is het ook niet voor bedoeld.

P1110325_zpsadce7e8b

 

De verpakking levert niet alleen een mooi design, maar ook een hoop informatie over het product en de eeuwenoude Chinese gezondheidsleer. Wanneer je het doosje opendoet, vind je eerst een algemene tekst over de Tao philosophy: Chinese Tao philosophy focuses on the concept of balance. Tao guides your way towards deep relaxation. Naast het product zelf zit er ook een bijsluiter in het doosje. Die vertelt mij het volgende: Volgens de eeuwenoude Chinese gezondheidsleer stroomt onze levensenergie Qi via bepaalde banen, meridianen, door ons lichaam. Veel meridianen komen samen op het hoofd, in drukpunten op de kruin, de nek, tussen de wenkbrauwen en bij de oren. Bij stress en vermoeidheid kan de stroming van Qi blokkeren. Het helpt drukpunten 15-30 seconden te masseren, zodat Qi weer kan stromen en ontspanning bereikt kan worden.

Ik kan zo blij worden van dat soort teksten. Dan word ik opeens spiritueel: wauw, wat een mooie theorie. Weet ik veel of het echt zo is… Het klinkt mooi, ik geloof het gewoon. Ergens, in een verder, slimmer geheugen weet ik ook wel dat dit prima een reclame- en verkoopspraatje kan zijn. Maar voor nu vergeet ik dat even. Ik denk dat er wel een kern van waarheid in dit verhaal zit.

Naast interessante, Chinese feitjes geeft Rituals nog wat ontspanningstips: 1) Diep ademhalen is een zeer effectieve, maar vaak vergeten, manier om te ontspannen. Adem vier tellen diep in door je neus, en even lang uit door je mond. Herhaal 20-30 keer. 2) Breng de schouders naar de oren. Houd dit 2 seconden vast en laat de schouders dan vallen terwijl je uitademt. Herhaal drie keer, met een pauze van tien seconden. 

Dit ga ik de komende dagen uiteraard even uitproberen. En natuurlijk blijf ik die crème lekker smeren. Pas trouwens wel op dat je niet teveel gebruikt! Ik smeerde gisteren net iets teveel op mijn slapen. Mijn huid werd heel koud en tintelde een beetje, maar dit was niet eens echt een probleem. Wat vooral vervelend was: mijn slapen werden helemaal rood! Niet helemaal ideaal dus.

IMG_5836_zps126e0f40

 

Na het gebruiken van dit product ben ik trouwens erg benieuwd geworden naar de rest van het assortiment. Rituals heeft een hele Tao-lijn. Neem vooral hier even een kijkje: rituals.com.

Het verhaal achter Tao RITUALS… the art of deep relaxation.
Tao is een oude Chinese filosofie die draait om de harmonie van Yin en Yang. Yin staat voor je innerlijke wereld. Yang voor de prikkels van buitenaf. Het Tao ritueel is gericht op Yin en herstelt zo de balans. 

“Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment” – Buddha.

 

– Anna.

2 thoughts on “Rituals… Qi Stress Relief Serum

  1. Pingback: Review: Rituals Fortune Oil | We Call It Beauty

Geef een reactie

