Review: Kruidvat Effex Maximum Volume Powder

Het is een mond vol, de naam van dit product: Effex Maximum Volume Powder. Maar wat doet dit volumepoeder nu echt met je haar? Kruidvat zelf zegt het volgende: ‘Kruidvat Effex Maximum Volume Powder geeft het haar een ongekend volume en maakt het gemakkelijk te stylen.’ Op de voorkant van deze verpakking staat dat de volumeboost een 7 krijgt op een schaal van 1 tot 7. Aangezien mijn haar zo slap is als het maar kan, was ik erg nieuwsgierig naar dit mysterieuze poeder. 

IMG_20131204_220214

Gebruiksaanwijzing: Schud een beetje poeder in de handpalm. Vervolgens de handen tegen elkaar aanwrijven tot het poeder onzichtbaar wordt. Aanbrengen op droog haar. Vooral bij de haaraanzet. Stylingtip: voor het ultieme volume direct op de haaraanzet strooien en daarna met de vingers over het haar verdelen.

Ik begon met de eerste beschrijving. Ik strooide wat poeder in mijn handpalm. Ik probeerde het door mijn haar te verdelen, maar dit lukte niet meteen goed. Ik merkte weinig resultaat. Daarom ging ik vrijwel meteen over naar de stylingtip. Ik strooide wat poeder bovenop mijn haar, op de haaraanzet. En inderdaad, mijn haar was behoorlijk wild. Het is wel moeilijk om de poeder door de rest van het haar te verdelen. Het blijft vooral dichtbij de aanzet zitten. Dit is op zich niet heel erg, daar is de volume het meest nodig, zichtbaar.

Mijn haar bleef de hele dag in model. Het werd niet slap, maar wel heel vies. Dit was een groot nadeel. Bovenop mijn hoofd, bij de haaraanzet, was mijn haar zo ontzettend vies. Het leek net touw. Net als wanneer je een dag droogshampoo in je haar hebt zitten. Niet heel prettig dus. Dit product is leuk voor een keertje, als je een mooi kapsel maakt voor een feestje bijvoorbeeld. Dit product zorgt zeker weten voor meer volume, maar je kunt het niet twee dagen achter elkaar gebruiken zonder eerst je haar te wassen. Dit kan ook aan mijn haar liggen, ik heb dun en slap haar dat sowieso gigantisch snel vet wordt. Mijn haar wordt al vies van een beetje mousse.  

Dit product is zeker een must voor een mooi galakapsel of gewoon casual big hair! Een leuke extra, maar geen noodzaak. Een potje volumepoeder kost 2,99e en is te koop bij alle Kruidvat-filialen.

-Anna.

Geef een reactie

