Music: Kerstliedjes

Het is eind november dus december laat niet lang meer op zich wachten. En omdat december ook wel
de feestmaand is dacht ik: het is tijd voor kerstliedjes! Want winter is niet altijd leuk omdat het koud is,
maar kerst verzacht die pijn gelukkig wel een beetje. En kerstliedjes ook.

Ik wil niet alle classics langsgaan maar ik vind het liedje ‘Shake up Christmas’ van Train nog niet helemaal
een classic dus koos ik ‘m toch. Als ik dit liedje hoor denk ik meteen aan de grote verlichte vrachtwagens van
Coca Cola. Het lied was ook een tijdje te horen tijdens de reclame van Coca Cola. Een reclame vol lichtjes,
een vrolijke kerstman en alle andere dingen die bij kerst horen. Heel gezellig dus! 🙂

Dan een heel origineel kerstliedje die ik vond op YouTube. Het is een liedje van Colin Healy. Hij zingt
meer liedjes op YouTube en schrijft zijn liedjes voornamelijk zelf. Echt tof vind ik! Als je van een leuke
jongen met een gitaar houd moet je dit sowieso luisteren deze kerst. Kijk ook zijn cover van Suit and Tie,
want die is ook heel mooi gezongen!

Glee heeft ook een heel kerstalbum vol gezongen met leuke liedjes. Het is heel erg musical zoals je van Glee
gewend bent, en ik vind niet alle liedjes geweldig maar deze vind ik stiekem toch leuk. 😉

Dit is al een redelijk oud liedje, namelijk van vijf jaar terug. Ik vind ‘m nu soms nog wel leuk, maar toch niet meer
zo leuk als vroeger. Anyway, het is dus een kerstliedje van De Jeugd van Tegenwoordig in samenwerking met Katja Schuurman.
Ik ben benieuwd wat jullie van dit Nederlandse kerstliedje vinden, ik hou meer van Engelstalige (kerst)liedjes. Al doet De
Jeugd van Tegenwoordig dit wel goed!

Geef een reactie

