Essence Paperprint Nailart

Als journaliste in opleiding kon ik de verleiding niet weerstaan om de Essence Paperprint mee te nemen. Krantenpapier op je nagels heeft iets leuks vind ik zelf. Het lijkt alsof je veel moeite hebt gedaan en uren lang met je nagels bezig bent geweest maar het is piece of cake. Tenminste, dat dacht ik..

20131108_114228

Ik gebruik na mijn basecoat de paperprint manicure van Essence. Deze lak is gewoon doorzichtig
en bestaat voornamelijk uit alcohol. (Als je deze niet hebt kun je ook pure alcohol gebruiken om
een printje op je nagels te maken, bodysplash schijnt ook te werken maar dat weet ik niet zeker).

20131108_114306

Vervolgens zoek je een leuke print. Ik gebruik deze van Essence maar dat hoeft niet per se. Je
kunt ook gewoon de krant van je ouders pakken er stukken tekst uitknippen. Of de Metro/Sp!ts
die je altijd leest in de trein. Als je geen tekst wil maar een echte print kun je ook tijdschriften
doorbladeren naar leuke kleine plaatjes die op je nagels passen.

20131108_114328

In dit setje van  Essence zitten zes soorten print, voornamelijk met tekst. (01 – Get The News)
Ik gebruik nu de onderste print die je ziet op het plaatje hierboven. 

Na een laagje basecoat, een laagje normale nagellak en de paperprint manicure lukt het nog steeds niet.
Ik weet niet wat het is maar het lijkt wel een onmogelijke opgave. Ik heb de lak ruim vijftien minuten laten
drogen en vervolgens een beetje paperprintlak op mijn nagels gedaan. Ook deed ik de doorzichtige lak op
een watje en drukte het stukje met tekst aan op mijn nagel. Het neemt alsnog de nagellak mee of het komt
er helemaal niet op. En dat terwijl er op de verpakking staat dat het maximaal vijftien seconden duurt.

Na zes pogingen lukt het eindelijk een beetje. Na twee keer aandrukken heb ik een soort paperprint op mijn
nagels maar ja, dat duurde dus wel heel erg lang. Deze set van Essence is wat mij betreft echt een teleurstelling.
Misschien dat het met nog meer geduld wel goed lukt maar ik vind dit heel erg jammer. Benieuwd naar het resultaat
wat bij mij niet lukte? Klik dan hier.

De Paper Print doosjes kosten €1,39 per stuk. De Paper Print Transfer Solution is €1,89.
Te koop bij de Kruidvat met een extra groot schap Essence. 

Geef een reactie

