Review: HEMA gezichtsmaskers

Ik ben eigenlijk altijd al fan geweest van de gezichtsmaskers van Hema. Toen ook onze Hema beauty-afdeling eindelijk verbouwd was, ontdekte ik was nieuwe maskers. Ze zijn er al een tijdje en ik heb ze ook al een aantal keren opnieuw gekocht, dus ik vond het tijd worden voor een review. In dit artikel behandel ik er twee: chocolate orange en warm honey. Ik gebruik ongeveer wekelijks een gezichtsmasker. Vooral in het weekend vind ik het fijn om rustig wakker te worden met zo’n maskertje. Lekker fris de rest van de dag in.

Chocolate orange
Kennen jullie Baileys? Die heeft ook een uitvoering in deze smaak. Dit masker ruikt precies hetzelfde! Echt ontzettend bizar, want de geur is heel erg overweldigend. Verder lijkt dit masker erg op het reguliere chocolademasker van de Hema. Het is een dikke, chocoladebruine crème. Breng hem lekker dik aan en laat het smeersel zo’n 10 tot 15 minuten zitten.

IMG_1188

Zoals te zien op de foto is de verpakking, net als altijd, ‘echt Hema’. Eenvoudig, maar toch aantrekkelijk. Probeer te ontspannen terwijl het masker intrekt. Ik ben hier heel erg slecht in, ik ga een tijdschrift lezen, social media afspeuren of gewoon verder met waar ik mee bezig was (bijvoorbeeld een samenvatting schrijven).

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het doel van zo’n gezichtsmasker is dat je even lekker ontspant en tot rust komt. Wanneer je merkt dat het masker goed is ingewerkt, spoel het dan grondig af. Liefst met lauw water. Mijn huid was na afloop ontzettend zacht, ik bleef m’n gezicht maar aaien. Ik was er zo blij mee. Dit masker is zeker een aanrader. Ik heb de rest van de dag geen make-up meer op mijn gezicht gesmeerd, zo kon mijn gezicht optimaal tot rust komen.

Warm honey
De naam van dit masker zegt het al: de crème wordt warm als je het op je gezicht smeert. Ik houd ontzettend van honing: in het eten, maar ook op mijn gezicht. Ik heb zelf al eens een eigen masker gemaakt met thee en honing en dat beviel erg goed. Ook gebruik ik veel warmtemaskers, dus dit masker sprak mij meteen aan. Naast honing bevat dit masker ook amandelolie.

foto-4

WAUW! DIT MASKER RUIKT VERRUKKELIJK! Echt, wat een fijn masker. Het is een soort roze gel en het ruikt zo ontzettend lekker. Naar snoepjes bijna, ik zou bijna het masker willen opsmullen. Mijn gezicht wordt niet, zoals beloofd, extra warm. Desalniettemin is dit een ontzettend fijn masker, dat het niet warm wordt is jammer (het wordt je immers beloofd), maar niet hoeft geen probleem te zijn. Als een masker de hele tijd warm blijft is het ook niet fijn. Mijn huid wordt daar in ieder geval erg rood van. Bij dit masker was dat niet het geval. Ook van dit masker werd mijn huid ontzettend zacht. Tussen de tentamens door was dit een uitermate fijne pauze. Ik voelde me weer helemaal fris.

Beide maskers vind ik, net als alle andere Hema-gezichtsmaskers, ontzettend fijn ik gebruik. Er zit lekker veel in de verpakking en daarom kun je er gezicht goed mee insmeren of zelfs een deel voor je hals gebruiken. Meestal breng ik het masker gewoon extra dik aan. En heel af en toe deel ik een verpakking met mijn zusje. Dat is ook prima te doen.
Echter, ik heb wel één klein probleempje… Ik heb er altijd ontzettend veel moeite mee om mijn huid na die tijd weer schoon te krijgen. Vooral als het een masker is met een donkere kleur (zoals het chocolademasker) heb ik vreselijk veel water nodig om mijn gezicht te reinigen.

Hebben jullie nog tips voor mij?

– Anna.

Geef een reactie

