Essence Longlasting Lipsticks: Wear Berries!

Laten we eerlijk zijn: de lipsticks van Essence waren niet bepaald de allermooiste. Qua uiterlijk dan.
Gelukkig zijn er nu longlasting lipsticks bijgekomen in het schap die in een veel mooiere verpakking zitten.
Het doet me zelfs een beetje denken aan M.A.C.-lipsticks. Maar is deze ook zo goed?

PicMonkey Collage
Op het eerste gezicht dacht ik: wauw! De lipsticks zien er veel beter uit! Klik hier voor de oudere
lipsticks van Essence en vergelijk het dan met deze. Much better als je het mij vraagt. Maar de oude
lipsticks liggen ook nog in het schap. Daarnaast lagen deze nieuwe beauty’s. Ik nam ‘Wear Berries!’ mee.

DSC00978

‘Wear Berries’ is, zoals de naam al zegt, een kers-achtige kleur. Het lijkt een donkerroze/fuchsiaroze lipstick
zoals je misschien al kan zien. Ook lijkt ‘ie een beetje paars. Maar de kleur is toch iets anders dan ik had gedacht.

DSC00991
‘Wear Berries’ 

DSC00993

Hierboven zie je de kleur als ik ‘m swatch op mijn hand. De kleur die eerst donkerroze leek of zelfs bijna
paars veranderd meer in donkerroze. Op mijn lippen is het verrassend genoeg wel gewoon paars.
Niet extreem fel of opvallend, maar gewoon een koele paarse kleur die heel draagbaar is. Eigenlijk best
mooi! En aangezien niet iedereen meteen een neonkleur op haar lippen wil smeren is dit een goede middenweg:
een paarse kleur die niet zo opvalt maar wel net even dat extraatje geeft op je lippen.

Nadelen zijn er ook, naast dat de kleur compleet anders op mijn lippen dan op mijn hand, blijft
de lipstick niet zo lang zitten. Het ‘longlasting’-effect dat werd beloofd maakt Essence niet waar. De vergelijking
met de M.A.C-lipsticks geldt hier dus zeker niet. Wel vind ik de prijs-kwaliteit verhouding goed,
de lipstick is namelijk €2,39 en blijft toch zo’n drie uur op je lippen zitten. En dan vind ik de prijs meer dan waard.

Er zijn nog negen andere kleuren van de longlasting lipsticks van Essence, die kocht ik niet allemaal
maar wil je dit toch even zien? Kijk dan bijvoorbeeld hier: 
http://www.livelifegorgeous.nl/2013/08/essence-longlasting-lipstick/

€2,39 per stuk bij Kruidvat – Essence Longlasting Lipsticks

 

Geef een reactie

