Review: wat werkt het beste?

Vandaag ga ik drie verschillende beautyproducten voor jullie testen. Ik heb een body butter , een body lotion en een body cream naast elkaar gezet voor jullie. Ik heb gewoon wat willekeurige producten uit mijn kast gepakt. Ze zijn niet nieuw en ik ben er ook niet op uit om een product of merk te gaan promoten, ik ga gewoon mijn mening geven. Uiteindelijk zal ik het, in mijn ogen, beste product uitkiezen.

Ik begin met een body butter van The Body Shop.

wpid-DSC_0199.jpg wpid-DSC_0200.jpg

Deze body butter ruikt heel sterk naar sinaasappel. Ook de verpakking sluit hier goed op aan, deze is namelijk feloranje. Er staat zelfs een sinaasappel op de voorkant van het doosje. De butter zelf is heel dik en heeft net als de verpakking een oranje kleurtje. Je zou bijna denken dat het een Koning(inne)dag-special was. Verder smeert de butter wel heel fijn. Hij is lekker dik en vettig, ideaal voor een droge huid dus. Ook trekt hij snel in, in je huid. Dit vind ik altijd wel fijn, anders moet je zo lang wachten voordat je je kunt aankleden of weer iets kan vastpakken met je handen zonder dat alles gaat plakken. Je moet wel echt van sinaasappel houden. Dit is echt zo’n typische citrusgeur, heel erg zomers, maar misschien toch net iets te heftig voor een dagelijkse crème.

Dan een moisturizing body lotion van het merk Only You van ICI Paris XL.

review2

Ik ben nooit zo’n fan van body lotions. Ik vind ze meestal te dun. Ook deze body lotion is heel erg dun, maar wel ontzettend zacht en dat maakt een hoop goed. Een ander voordeel is dat je maar heel weinig van deze lotion nodig hebt. Omdat hij zo dun is, is ie makkelijk uit te smeren. Hij plakt wel heel erg. Deze body lotion is heerlijk voor je benen, hij maakt ze namelijk glad, zacht én glanzend. Verder ruikt deze lotion ook heerlijk. Het is een lekkere frisse lentegeur. Net zo fris als je koele verpakking. De lichtgroene letters doen me net als de geur van groene thee en jasmijn denken aan een mooie, zonnige lentedag.

En tenslotte, een body cream van Dove.

wpid-DSC_0210.jpg  wpid-DSC_0211.jpg

Deze purely pampering body cream van Dove ruikt goddelijk. De geur bestaat uit een combinatie van shea butter en warm vanilla. Ik houd sowieso wel van de geur van shea butter, maar deze body cream ruikt wel écht heel fijn. De verpakking is daarentegen niet zo spectaculair. Ik vind het wel leuk dat het een body crème is. Hij is niet zo dik als de butter, maar ook zeker niet zo dun als de lotion. Hij is verder wel erg plakkerig, hij doet me een beetje denken aan de dagcrème die ik van Dove gebruik. Daarbij blijft mijn gezicht ook zo eindeloos plakken.

wpid-DSC_0207.jpg

Hierboven zie je alle geteste producten nog eens zonder de verpakking erom heen. Helemaal links zie je de oranje body butter van The Body Shop. Daarnaast ligt de lotion van Only You en rechts zie je de body cream van Dove. Mijn handen werden het zachtst van de lotion, maar ik vond de textuur van de butter het fijnst. Ook de verpakking van The Body Shop vind ik erg leuk en vrolijk. De andere twee producten vond ik eerlijk gezegd nogal saai als je ze naast de butter zet. Toch vond ik de geur van de body butter iets te overweldigend. Ik denk dat mijn winnaar daarom toch de Purely Pampering Body Cream van Dove is. Deze crème plakt wel een beetje, maar daarna wordt mijn huid zo zacht. Bovendien vind ik de geur van deze cream echt heerlijk. Maar wat nu echt het allerbeste zou zijn voor mij? Dat ik gewoon een shea body butter zou aanschaffen 😉

94183m_2_l

(foto: thebodyshop.nl)

– Anna.

Geef een reactie

