Manicure Monday: Setje Glitternagellak H&M

In dit gloednieuwe deel op onze blog vertel ik, Paula, iedere week iets over nagellak. Denk aan allerlei soorten manier om prachtige bloemen, sterretjes, hartjes of andere ingewikkelde patronen op je nagels te krijgen. Maar naast nailart zal ik jullie ook iets vertellen over de verzorging van je nagels, de nieuwste snufjes op het gebied van nagellak en nog veel meer. Lees je mee op deze Manicure Monday? 

Nagellak. Ik hou er van. Mijn nagellakstash telt al – gok ik – meer dan zestig/zeventig exemplaren. Het liefst heb ik dan ook nagellak in alle kleuren van de regenboog, en de kleuren moeten natuurlijk het liefst ook nog perfect aansluiten op de kleding die ik op die dag draag. Dat nagellak een zwak voor me is begrijpen jullie inmiddels wel denk ik, maar glitternagellak.. Ik krijg spontaan hartkloppingen als ik zo’n potje zie! Zo ook in de H&M, een setje van vier nagellakjes waarvan drie vol zitten met glitter. Dat moest natuurlijk mee naar de kassa.

Nagellak H&M (2)

Het setje van H&M bestaat uit vier nagellakjes. Een daarvan is wit en kun je goed als basis gebruiken. Ik heb nog niet heel vaak nagellak van H&M gekocht dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Maar, de witte nagellak dekt best goed. Sommige nagels hadden zelf genoeg aan een laagje. Hieronder zie je mijn nagels met twee laagjes witte nagellak.

Nagellak H&M (5)

De kwaliteit van de foto hierboven is door het inzoomen niet al te best, gelukkig is de kwaliteit van de nagellak wel goed! Het is gewoon wit, als basis, verder is het niet heel bijzonder. Maar het is leuk dat ‘ie in het setje zit.

Nagellak H&M (4)

Nagellak H&M (3)

Jullie snappen dat ik meer benieuwd was naar de glitternagellak. Van spierwitte nagellak krijg ik natuurlijk niet meteen hartkloppingen. Ik lakte mijn nagels eerst met de zwarte glitters: ‘Black Glitter’. Hoewel de lak er in het potje best leuk uitzag wist ik niet of dat op mijn nagels ook zo zou zijn.

Nagellak H&M (6)
Nagellak H&M (7)

‘Black Glitter’ zag er in het potje toch mooier uit. Hoewel ik het een mooie lak vind springt ‘ie er niet echt uit vergeleken met de rest. Wel is de ondertoon van de lak transparant en zie je eerst vooral hele kleine zwarte glittertjes verschijnen. Daar komen – naar mate je er meer glitter op lakt – ook nog zilveren glinstertjes bij. De zilveren glitters zijn rond of hagelvormig. Dat is dan wel weer leuk. Maar toch niet echt een topper.

Nagellak H&M (8)
Nagellak H&M (12)

Hierboven zie je ‘Pink Glitter’ op mijn duim, met ‘Black Glitter’ op de rest van mijn nagels. Pink Glitter zag er prachtig uit in het potje, eenmaal op mijn nagels was ‘ie wel anders dan ik had verwacht.. maar nog steeds erg mooi! Het was nogal moeilijk om dit op beeld vast te leggen want deze lak bestaat uit heel veel glitters. Allereerst is de onderlaag niet transparant maar lichtroze. (‘Black Glitter’ en ‘Blue Glitter’ zijn beide wel doorzichtig qua ondertoon) De glitters zijn allemaal rondjes: lichtroze, zilver, fuchsia roze en paarsachtig/donkerblauw. De allerkleinste glitters zijn ook gewoon lichtroze. Ik vind dit wel een leuke lak, maar nog steeds is het geen echte eyecatcher.

Nagellak H&M (9)Nagellak H&M (10)
Van de blauwe verwachtte ik dan ook veel goeds! En ja, eindelijk! Een echte eyecatcher. De onderste laag is weer doorzichtig en de glitters knallen er vanaf. Met kleine metallicblauwe glitters en fuchsia  als basis maakte dit meteen een goede indruk. Daar bovenop kwamen ook nog eens grote metallicblauwe glitters. Het steekt heel mooi af tegen de onderste witte laag. Ja, dit is mijn favoriet! 🙂

Conclusie: Ik vind dit een leuk setje. Hoewel ik er meer van verwachte maakt het de prijs wel waar. Ik zou de glitters niet op al mijn nagels doen met de witte onderlaag maar wel over een andere gekleurde lak. Misschien dat het er dan veel leuker uit ziet. Ook kan je nagels lakken in een kleur die jij leuk vindt om vervolgens alleen je ringvinger te ‘verglitteren’ met een van de lakjes. Dat kan gewoon over je normale kleur nagellak heen.

See u next manicure monday!
– Paula

Dit setje nagellak is te koop bij H&M (met cosmetica-afdeling) voor €5,95.

 

Geef een reactie

